Gå til innhold

Acta Graco vs. Maxi cosi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen her som har erfaringer med acta graco eller maxi cosi bilsetene for baby?Har fått penger av svigers til å kjøpe, men vet ikke helt hvilken type jeg skal kjøpe. Har lest at maxi cosi`en er best i test, men har hørt så mye bra om acta graco også. Hva syns dere er best?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hejsa jobber med bilstole og har haft kurs i dette ,men dette er min personlige menning.

de fleste auto stole er lige sikre så længe de blir festet rigtigt,best i test går ofte på fler punkter som lethed,komfort ovs sikkerhed er kun en del av poengsummen.Men når du fester en bilstol i bilen rundt regnet ihvertfald 50 gange vil du altid ha feste den fejl en gang tester viser at 70 prosent av bilstole er fejlmonteret,og det ville væe kedeligt hvis man kører galt den ene gang den ikke sidder rigtigt.

akta graco har i de sidste 2 år haft en base til deres autostol dette er både letvint men mindsker osse risikioen for fejlmonteringen da man monterer basen engang og så ellers bare sætter stolen i den.jeg ved der har kommet en base til maxi cosi stolene osse nå men da jeg har været sykemeldt har jeg ikke fået nogen erfaring med den ,den er mye dyrere osse og butikkerne har endnu ikke nået at få en tilbakemelding fra kunderne . så jeg tror nok de er næsten lige gode men selv køber jeg akta graco

Skrevet

Har ei veninne som venter nr to nå. De kjøpte acta graco til nr 1, og var forsåvidt fornøyd med det, men valgte maxi cosi til nr to pga enklere montering med med og uten base (iso fix).

Selv har vi kjøpt maxi cosi uten base, fordi montering med trepunktssele var VELDIG greit. Synes det var ok å ha et sete som lett kan monteres riktig uten base i tilfeller der vi skal kjøre sammen med andre i deres biler (lettest for oss å fly til familie, og ha med sete i tilfelle vi skal kjøre noe sted mens vi er på besøk).

Skrevet

Like bra begge, men kjøp med feste! Har acta graco og det er bare å klikke stolen på plass, tar 1 sekund. Dessuten kan stolen fint brukes uten feste hvis du skulle bruke det noen gang, men det tar tid å feste manuelt...

Skrevet

Vi brukte Acta Graco til eldstemann og var veldig fornøyd. Kjempe enkelt å bruke, og ikke vanskelig å montere uten base. Vi tenker å bruke dette sete til neste lille også.

Skrevet

hej igen isofix er altid det sikreste men det er de færreste biler som har det tjek altid dette før i køber isofix base akta graco behøver ikke isofix

Skrevet

Var og så på Maxi cosi`en her om dagen og jeg liker den veldig godt. Fikk demonstrasjon av hvordan den fungerer både med og uten base. Fant raskt ut at jeg vil ha med base. Selve stolen kostet bare 999 kr, men basen kostet 1600!!Syns det var litt dyrt.

Like etter det fant jeg ut at de selger Akta Graco Autobaby med bas for 989 svenske kroner i sverige(under 900 nok). Og en venninne av meg har tilbudt seg å kjøpe den til meg når hun skal til Õstersund rett over helgen. Så da kommer jeg nok til å gå for den, pga den store prisforskjellen=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...