prates :-) Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Har noen hatt små barn som må ta astmamedisin? Min toåring har fått bonkiolitt, og må ta to ulike astmamedisiner i 14 dager. Dette får han ved å puste fem ganger dypt i en maske - åtte ganger om dagen.... Men han hater det! Blir helt hysterisk!! Jeg har prøvd å lokke med noe godt etterpå, vise ham at det ikke er farlig ved å gjøre det selv, men han slår seg helt vrang, putter hendene i munnen og rister på hodet. Legen sier at det er viktig at han får alle dosene, og til slutt, etter å ha ringt og spurt legen, har jeg måttet holde ham fast og tvinge det i ham. Føles som tortur, men 45 min med lokking og hyling og nekting føltes egentlig ikke bedre... Skulle bare ønske at det fantes en måte å gjøre dette til noe hyggelig... Det er jo ikke vondt, men sikkert ganske skummelt. Han skal gå på det i to uker, så jeg håper det kan gå litt lettere. Tips?
Jeg har nå 2 sjefer i huset. Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Kjenner til det der. Har en som har gått mye på pencelin og han synes det er helt forferdelig. Noen ganger har vi tvunget han. Men det føles som ett overgrep. Jeg får så vondt inni meg. Men så har han fått en sjokolade bit i hånden eller en kjeks som han kan få etter at han har tatt medisinen. Da har det gått ganske greit. Med mye skryt etterpå. Kanskje en belønning kan fungere?
Oljedamen Skrevet 30. mars 2007 #3 Skrevet 30. mars 2007 Det står på røret at det ikke er ett leketøy men i starten brydde vi oss ikke om det, tok ut medisienen å lot mini bli trygg på at røret ikke var farlig og lot han leke med det på egenhånd, så når han hadde lekt noen minutter satte jeg meg ned hos han å spurte om han skulle gi meg medisin så da satt han røret på min munn også spurte jeg om jeg fikk lov å gi han og da var det greit så jeg tok frem medisinen og ga han ros hele veien.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå