Gå til innhold

vil din baby alltid ha pupp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 3mnd. Viss jeg tilbyr pupp når hun ikke er sulten, blir hun kjempe sint.(det er da gjerne 3timer siden sist hun spiste) Dette er noe hun har begynt med de siste dagene. Flere andre jeg har snakket med sier barnet deres alltid tar i mot tilbud om pupp, slik har aldri jenta mi hvert. Er det bare jenta mi som reagerer sånn? eller er det flere der ute???

Hun legger fint på seg og følger vekstkurve sin, så det er ingen ting galt, men jeg bare lurer.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Min spiser hver 2./3.time, og innimellom (på økedager) vil han ha hver halvtime i perioder. Men de "vanlige" dagene med hver 3.time blir han kjempesinna hvis jeg legger han til etter 1-2 timer. (har lagt han til fordi jeg har trodd han var sulten, men det viser han TYDELIG at han ikke er, hehe)

Skrevet

takk

kjekt å se det er fler barn som sier klart i fra når man tror de er sulten

: )

Skrevet

digresjon: godt å høre det er fler enn meg som fortsatt ammer så ofte... :)

Skrevet

den var til fødtmedenpilleipanna :)

Skrevet

Litt ja og nei... jenta mi tar stort sett pupp uansett (derfor prøver jeg å være nøye på at det ER lenge "nok" siden forrige måltid), men hvis hun er trøtt så blir hun dritforbanna hvis jeg prøver å legge henne til puppen... altså: for oss er det slik at sint puppenekt-unge = overtrøtt unge :)

Skrevet

Jenta vår var også sånn, da er det viktig at du ikke presser puppen på henne, for det kan ende i puppenekt. Been there, done that - og det ønsker jeg virkelig ingen. Men har jobbet oss gjennom mange puppenekter, jeg er visst den staeste av oss to (utrolig nok ;o)

Mange som begyner å spise litt sjeldnere rundt den tiden, nyt det bare du, hun sier fra når hun er sulten. (for hun har ikke feber eller noe nedsatt allmenntilstand?, mange som mister matlyst hvis de blir syke - har prøvd det også..)

Skrevet

Hadde det akkurat sånn for noen uker siden, da han var litt under 3 mnd. Han ble kjempesint hvis jeg prøvde å legge han til når han ikke var sulten. Og det var jo ganske irriterende hvis vi skulle ut på noe og jeg hadde lyst å gi han før vi gikk. Gikk litt bedre hvis jeg gikk mens jeg ammet, da fikk jeg oftest i han litt. Men nå har han nesten gitt seg med det, og spiser vanligvis når jeg legger han til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...