VinterSol+2 Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Dette er helt snodig. Har hatt litt økt matlyst i løpet av svangerskapet, men jeg er veldig nøye med kosthold, og har holdt meg til regelen "godteri og brus-kun i helgene" -dessuten har jeg hatt mer lyst på ordnetlig mat eller frukt.. Har spist til faste måltider, og spist en stor porsjon frukt om kveldene.. men nå! Jeg spiser og spiser og spiser.. føler ikke at jeg blir ordentlig mett, selvom jeg innimellom kan få sånn "nok av denne mattypen"-følelse.. så utrolig snodig. Særlig ettersom jeg aller helst vil ha litt usunne ting.. som popcorn, boller, osv.. i kveld har jeg spist to hjemmebakte solboller, en pose popcorn og et sjokoladeegg.. pluss noe frukt.. jeg som ikke spiser godteri på ukedagene.. *dårlig samvittighet* Er i 28.uke nå, (siste uka her inne) og har til nå gått opp ca 6 kg. Mener å ha lest et sted at babyen nå begynner å legge på seg.. kan det være at babyen nå er inne i en oppfetingsperiode, sånn at jeg trenger mer usunn mat? eller er det bare et optimistisk forsøk på å rettferdiggjøre dette usunne? I går kveld spiste jeg et halvkilo plommer og var så sulten at det gjorde vondt da jeg la meg! KJenner ikke meg selv igjen.. noen som kan be meg stramme inn, evnt fortelle meg at dette er normalt? hehe
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 hihi, tøøft!! Jeg er også i uke 28 og føler meg nesten bunnløs..sinnsykt hvor godt det har begynt å bli med skikkelig middag..Og ting jeg før aldri klarte å spise opp går nå ned på høykant... Håper det er en liten oppfetningsperiode, hehe!!(for hvem av oss??!! ) Men det er gøøy!! Kos deg:) det skal jeg!!
VinterSol+2 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2007 hehe, da er det kanskje bare en fase vi er inne i? Jeg har hatt god matlyst hele svangerskapet jeg, nesten. som alltid. men dette syns jeg er litt voldsomt.. NEI! I morra skal jeg passe på å spise flere og mindre måltider, og ikke gi etter for et evnt godtesug! hihi jeg er litt paranoid på at om jeg putter i meg søppel, så er det akkurat dette baby får i seg. Jeg vil ikke at babyen min skal ha sukkersyke eller andre plager pga mitt kosthold, iallefall...
Lille pastill Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Det er heeelt normalt:) Ikke få dårlig samvittighet for at du spiser litt usunt innimellom selv om det ikke er helg - nyt å være gravid og å ha noe å skylde på når du legger på deg! Tenk på alle de som har pica på usunne ting, og trøst deg med at du i hvertfall ikke spiser usunt hele tiden. Det høres ut som om du har et fornuftig forhold til mat og søtsaker, så unn deg å kose deg litt på enkelte ukedager også. Mamman min måtte ha en sort saftis flere ganger om dagen da hun var gravid med meg, svigermor spiste blåbæris hver dag da hun var gravid med samboeren min og mora til ei venninne helte i seg bruspulver dagen lang da hun var gravid. Ikke ha dårlig samvittighet, det går bra:)
Lille pastill Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Verken jeg, samboeren min eller venninna mi bærer preg av våre mødres kosthold i graviditeten...
VinterSol+2 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #7 Skrevet 27. mars 2007 godt å høre! hahaha, bruspulver! den var god.. hehe.. ser det for meg! Takk for svar jenter, er jo godt å vite at en ikke er alene. Min dille er nok frukt. Jeg elsker frukt:) Men det begrenser seg litt av seg selv da.. for mye plommer og druer; du får rennemage.. og for mye kiwi, og det svir på tunga! hehe godt å vite at jeg ikke er alene om å være sulten da:) Mannen min er bortreist om dagen, (han pendler til skottland) og jeg har ikke sett han siden jeg var der borte en tur på besøk (kom tilbake på lørdag, så er jo ikke egentlig såå mange dager siden at det gjør noe, men savner han likevel..) så blir rent redd jeg trøstespiser! haha
Lille pastill Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Jammen får vi ikke det! Artig:) Hvilke tanker har du gjort deg om å få barn så tett?
Lille pastill Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Siden vi har ei lita ei på snart 1,5 år, så har vi heldigvis mye frukt i huset. Jeg tyr som oftest til frukt jeg også, men kjenner meg igjen i det du sier om begrensninger. Jeg (eller rettere sagt samboeren min) plages allerede av mye luft i magen nå når jeg er gravid, og druer er som å helle bensin på det bålet:) Kiwi blir jeg også sår på tunga av, i tillegg til at jeg klør noe inni h... på hendene av kiwi. Epler og pærer blir litt kjedelig i lengden... Tror jeg må handle litt mer eksotisk frukt når studielånet kommer. Jeg er ikke så flink som deg til å spise fornuftig, og spiser gjerne is og drikker brus i uka. Mamma var på besøk i helga og hun har selvfølgelig fylt skapet med sjokolade. Farlige greier! Jeg tror hun vil at jeg skal legge på meg (jeg ble veldig tynn etter at jeg fødte og ammet førstemann).
Lille pastill Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Det er jeg som har luft i magen, og samboeren min som plages av at jeg fiser i vei:) (ser at det kunne misforstås...)
Yrha Skrevet 28. mars 2007 #11 Skrevet 28. mars 2007 Må bare føye meg på rekka med storspisere her!!! Kjenner meg igjen ja, selv om jeg bare er i uke 24 (hjelp, hvordan skal dette gå?) Er jo helt bunnløs, spesielt på kveldstid. Og det rare er at uansett hvor mye jeg spiser, så blir jeg aldri kvalm ( i går kveld: tre brødskiver, en pizzabit, tortilla-chips, fem eple-terter, te og cola). Men i dag er jeg skikkelig dårlig i magen da Må nok ty til forrige ukes oppskrift: jeg laga en kjempestor bolle med fruktsalat (mango, ananas, eple, pære , druer, og en boks fruktcocktail) og spiste på det hver kveld. Utrolig hvor bra det døyvet godteri-behovet ihvertfall...
liten_passasjer Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har egentlig bare hatt vanlig matllyst så langt. Men nå er jeg i uke 22 (snart 23) og her går det unna. Sulten hele tiden, og det ikke bare på sunne ting dessverre. Spiser mye frukt, men boller går ned det også. Har bare lagt på meg 2kg så langt så er ikke sååå bekymra, men matlysten er enorm. Må prøve så godt jeg kan å vri det til lyst på sunne ting:-) Men det ser ut til at dette er helt normalt, forøvrig.
preggymama_fødeklar Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Hmmm så matlysten kommer til å øke betraktelig, jeg spiste dagen lang de tre første månedene, var så kvalm og det hjalp ca i ti minutter å spise så da spiste jeg vel hvert kvarter...gikk opp ca 8 kg... Nå blir jeg heldighvis mett fort og orker ikke så mye, har lyst på mer men det går ikke, får vel bare vente noen uker:-)
egalia Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 6 kg er vel ikke så mye.... jeg har gått opp ca 9 kg... Men ejg har nesten sluttet å trene, og jeg trente en dal. Slappheten har skylda. Dessuten spiser jeg mer usunt, dvs godis oftere og i uka. vet det ikke er bra, men det er på en måte litt trøstespising. Og frukt, som jeg elsker, får jeg sure oppstøt av!!! Håper alt forsvinner i ammingen....
VinterSol+2 Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #16 Skrevet 28. mars 2007 det ordner seg vel. Mye som forsvinner under amminga, og så blir det vel lettere å bevege seg uten denne magen! Jeg syns det er mer ekkelt å lissom aldri føle seg mett, selvom en har spist så mye at jeg føler det kommer opp igjen.. snodig. Prøver å spise litt salt i dag, ettersom det er det jeg har hatt mest lyst på, og håper det gir seg snart:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå