Gå til innhold

Dere som sluttet å amme


Gjest

Anbefalte innlegg

Hvordan gjorde dere det? Hadde dere vent de av om natta først? Har så lyst å slutte nå. Føler jeg blir brukt som smokk bare, og hun gnager og biter og drar i puppen, gruer meg til hver amming.

Men, samtidig gjør det natta lettere, for legger henne inntill meg og puppen bare. Men, kunne tenkt meg å sove mer enn tre timer sammenhengende nå og kjenner jeg.. Vanskelig dette her!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Simen avvente seg selv. Ville ikke ha om natta, og ikke på dagen heller:) Han bruker smokk da, men har ikke behov for drikke på natta.

 

Så jeg har egentlig ikke noen råd, men kanskje greit å prøve å slutte om natta først?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler natta er det verste, på dagen kan jeg friste og avlede med annet, natta blir det verre. Tror jeg må få litt hjelp av gubben skal jeg klare det..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis motivasjonen din er å få mer sammenhengende søvn om natta, tror jeg kanskje ikke å slutte å amme er det eneste som hjelper. Under halvparten av alle barn som får mme på kvelden sover hele natta. Du kan være av de 45 prosentene, du kan jo evt fortsette å amme, men gi mme på kvelden.

 

Ellers sies det jo at det er det totale matinntaket som har betydning for natta.

 

Samsover du? Du kan jo gjøre måltidet mindre koselig, som en start.Kanskje sitte og amme, det er mye mer kos å få pupp i foreldresenga. Og få gubben på banen. Nå har du sannsynligvis hatt 8 mnd uten ei eneste sammenhengende natts søvn - da skylder han deg såpass! Gi vann på flaske. Orker du å gjennomføre skrikekur, gjør det(om hun ikke er reeelt sulten da).

 

Ang. biting... Er du stø i engelsk? Les denne linken - her er nyttige tips! Når de får tenner er det slutt på kosen, da hender det pupp kun må bli mat! Husk at når hun svelger unna har hun ikke tid til å tulle sånn ved puppen. Uansett - her er linken:

 

http://www.kellymom.com/bf/older-baby/biting.html

 

Ble mye dette her! Lykke til!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for råd!

Regner med jeg må opp en gang om natta for amming eller gi vann uannsett, men det synes jeg er helt greit. Nå er jeg oppe 6-8 ganger om natta, begynner å bli litt lei.

Merker de eneste gangene hun vil ha pupp er når hun får disse tennene, utenom det spiser hun greit annen mat og drikke. Og hun er så stressa at hun ikke ligger rolig på puppen lenger, drar den i gang og så er hun ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det samme som Sanna& Simen omtrent. Han var ikke interresert i puppen om natten lenger, og måtte etterhvert ha mme i tilegg på natten også. En dag bare bestemte jeg meg for at det var slutt på ammingen, og da var han helt avvent i løpet av få netter..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hilde-Marø, jeg tror barna våre er tvillinger!! Gutten min er akkurat som din, skal ha pupp HELE natta, er sikker på at jeg er oppe hver annen time. Har sett i gommene hans at det er 4 tenner oppe som er på vei ned, så det er nok derfor.. Er ganske lei av å ikke få sove sammenhengende - og lurer fælt på om jeg skal kutte ut ammingen. Tror nemlig kanskje vi begge får sovet bedre om natta da.. Tar jenta di flaske, sånn at du kan gi mme istedenfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hun tar flaske av pappaen, men ikke fra meg. Skal prøve i påska at han gir henne flaske en gang om natta, så får vi se om det hjelper. Merker at hun også er kjempe trøtt og sliten av å holde på slik om natta, så kunne tenkt meg at vi alle fikk sove litt lenger om natta uten å våkne for pupping!

"Bra" det er flere enn meg som har det sånn da:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...