Gå til innhold

inn for vending i morgen....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja i dag var vi inne til ny sjekk på sykehuset. Ble sendt inn for 14 dager siden, da sf mål hadde flatet ut. Fikk da vite at h*n var 9% mindre enn gjennomsnittet. Men ikke nok med det, så lå h*n med rumpa ned (seteleie).

I dag var vi inne for å se om hvordan det gikk med veksten og om h*n hadde snudd seg, men neeeeeeeida. Lå like godt med rumpa ned enda, så blir enda en bytur i morgen for vending.

Håper bare på det beste at h*n snur seg og blir den riktige veien fram til fødselen.

Skal møte fastende, men er det noen som vet hvorfor. Er det bare mat å drikke man MÅ holde seg unna.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ville bare si lykke til i morgen. Du må si hvordan det gikk da. Håper de klarer å vende h*n :-)

Jeg vet ikke hvorfor du må møte fastende, men kanskje det gjør det lettere å kjenne hvordan babyen ligger og lettere å snu på den??!!

Lykke til!!

Skrevet

Heia! når de sier fastende, så mener de at du ikke skal spise eller drikke NOE på åtte timer. Kanskje dersom det blir komplikasjoner? Well, jeg aner altså ikke.

Er du langt på vei eller? Mi tøtte sitter godt plassert i bekkenet mitt, men jeg har jo enda over to måneder igjen. Regner med at ho snur seg (SNU DEG DA LILLETROLLET!)

Skrevet

fastende fordi de forløser barnet hvis det blir utsatt for stress eller noe skjer i forhold til morkaken og navlestrengen. Det er sjeldent, men av og til ender snuing med hastekeisersnitt. Det er derfor far anbefales å være med. Men det går jo som oftest bra :) Ble sendt på det selv på fredag, men jeg motsetter meg å snu.

Lykke til!

Skrevet

er 37+3, så har egentlig gått å håpet på at h*n skulle snu seg selv, men den gang ei.

Skrevet

Hvordan gikk det på vending da Erica???

Skrevet

Ja, det lurer jeg også på!:) Hold oss oppdatert..

Skrevet

Ble bomtur dette ja.

Legen presset på alt hun greide men klarte ikke å få rumpa opp av bekkenet siden knøttet strittet i mot. Så nå blir det setefødsel på meg.

Skrevet

føler med deg!!

Jeg venter nr2, måtte snu den første og det gjekk greit. Nå har jeg fått vite at denne også ligger i sete... arrrg. Var hos kiropraktor i dag for di har visst en metode som kan hjelpe, men jeg tror det er formen på livmoren som gjør at de liker å ligge feil vei. Så får vi se etter påske om han har snudd seg. Er 33 uker nå. Viss han ikke snur seg så blir det keisersnitt, noe setefødsel blir det IKKE her i gården!!

Skrevet

Erica_

Du kan prøve denne yogastillingen. De hevder at den kan være med på å snu barnet.

Du ligger på rygg med fotbladene mot underlaget. Løft bekkenet og skyv samtidig bekkenet bakover slik at du hviler mest mulig mot skuldrene. Prøv å løfte bekkenet så høyt som mulig.

Få noen andre til å legge puter og dyner under deg slik at du klarer å holde stillingen i 10 - 15 minutter. Jeg garanterer ingenting, men det hadde vært spennende om du kom med tilbakemelding om du prøvde ut det her.

Siden jeg fødte i sete sist har jeg vært hos kinesiolog. Hun kommuniserte med babyen for at han skulle skjønne at han måtte ligge med hodet ned.

Om det fungerer vet jeg ikke, men det beste for mor og barn er jo at den lille blir født med hodet ned.

Når det gjelder yogaøvelsen bruker jeg den på kurset jeg har. Bruker den også innimellom når jeg ikke får sove. Da er det akkurat som om presset blir mindre nederst og jeg sovner som en stein.

Skrevet

Takk for tipsene. Var hos kiropraktor i går for behandling av ryggen. (skiveutglidning og isjias) og da kom det bare opp at det ble setefødsel. Deretter ble hun veldig ivrig etter å prøve ut metoden deres. og etter jeg var ferdig så ble det veldig mye aktivitet. Så vi får se hva som skjer. Skal prøve ut alt jeg kan og håpe på det beste.

Skal få tilbakemelding på om det virker. :)

Skrevet

Har du hatt mer aktivitet etter kiropraktortimen, du klarer vel kanskje selv å kjenne om den har vendt seg? Hva var det egentlig hun kiropraktorn gjorde for at babyen skulle vende seg? Er kanskje ikke noe man kan prøve selv, men ble litt nysgjerrig.. :)

Håper det funka på deg da!

Skrevet

Håper det ornder seg for deg og du slipper setefødsel..

Jeg lurte egentlig litt på dette med s/f-målet ditt.

Hva var målene dine de siste gangene?

Jeg var hos legen på torsdag,han skrev brev til fødepol. og skal inn på fødepoliklinikk for sjekk pga lavt s/f-mål,men har ikke fått time enda pga påsken.

Lurte bare hva de sjekka på den UL'en..

Vekst såklart,men noe mer?

Skrevet

Har ikke snudd seg enda etter det jeg kjenner, men det de gjorde med kiropraktor var å trykke på et spesielt bånd (husker ikke hva de kalte det) som ligger rundt livmoren. Hvis det strammer kan de trykke på det i ca et halvt min slik at det løsner, og barnet får større plass. Du kan jo ringe å snakke med en kiropraktor for å høre mer detaljert. De sa det kunne hjelpe etter en gang men hos noen måtte det flere behandlinger til. Jeg skal inn igjen på tirsdag. Så krysser fingrene, men tror babyen er bestemt og vil ligge med rumpa ned. Ligger visst veldig godt ned ii bekkenet.

Mine s/f-mål var i uke 32: 30cm

uke 35: 30cm

uke 37: 32cm

Ble som sagt sendt inn i uke 35 siden det hadde flatet ut.

Hos meg tok de vanlig ultralyd, der de målte str på babyen, og at alt sto bra til med barnet.

Skrevet

Sjekket de ikke mengde fostervann?

Jeg har bare vokst 2,5 cm på 6 uker nå,så derfor skal jeg på ekstra UL og sjekkes.

uke 28 26,5cm

uke 32 28cm

uke 34 29cm

Legen min vet at babyen ble vekst"sjekka" for 2 uker siden

(var hos priv jm da,og han ble målt til +6%)

Og alikevel vil han ha meg inn på fødepol. for å se åssen det ligger an..

Gleder meg til å komme dit,for jeg blir jo litt engstelig når målene ikke stiger mer liksom..

Går sikkert bra da:-)

Skrevet

+ 6%???

Når jeg var inn nå sist (uke 37) målte de til -7%

Ligger du over rødstreken??

Sjekket bare med vanlig ultralyd om mengde fostervann, å det så bra ut.

Regner med at det går bra, så lenge som du kjenner at det sparker å rører på seg.

Skrevet

Røde streken på s/f målet?

Nei,ikke de to siste gangene.

Det siste målet er nesten ikke innenfor det grønne feltet..

(litt i grenseland)

UL-mål:

BPD(hodemålet) i uke 32 ; 85 (minus 2%)

MAD(Magemål) i uke 32 ; 91 (pluss 4 %)

Noe som tilsammen gir vekstavvik iflg blått UL-skjema på 6%.

Skrevet

ok..

ul-mål hos meg:

BPD i uke 35+4:81 (minus13%)

MAD i uke 35+4:100 (pluss 2%)

vekstavvik på: -9%

BPD i uke 37+2: 88 (minus 9%)

MAD i uke37+2: 103 (pluss 1%)

vekstavvik på: -7%

• 2 uker senere...
Skrevet

Hei!

Da har jeg vært på UL igjen,og målene har gått ned litt sa jm,men hun var veldig fornøyd.

Har -6% nå i uke 36.

Babyen ligger forresten i tverrleie,så nå må jeg også inn og snu han..

Fikk ikke vite noe annet enn t jeg skulle få noe muskelavslappende mht livmora..

Ellers fikk jeg ikke vite om jeg skulle faste,eller om hvor lang tid det tok,hva de skulle gjøre osv..

Ble litt irritert at de ikke informerte bedre...

Men men,det går sikkert bra..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...