Gå til innhold

Begynner å bli feit :-p

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt sjokkert - i forrige svangerskap tok det da en stund før jeg ble synlig gravid. Nå er jeg i uke 13 og jeg ser ut som jeg er 5 mnd på vei... mulig det er mye luft, men likevel... har dere erfaring med at magen forsvinner litt igjen?

Spiser som før, men er fryktelig sulten så det jeg spiser ekstra er knekkebrød og frukt, likevel føler jeg at jeg eser ut....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Magen kom komme mye fortere som 2gangs...det gjorde den her..

Skrevet

er nok mye hormoner.

Jeg hadde fått så stor mage at folk avslørte meg (nære venner og familie) før jeg var 13 uker på vei.. men da forsvant den plutselig!

KOm tilbake litt etter litt etter uke 18.

Men det tar kortere tid for livmoren å vokse andre gang, visstnok, fordi den ikke har krympet helt ned til "orginal størrelse" igjen.

Skrevet

Får håpe den stagnerer litt etter hvert da. Orker ikke å høre: "det må være tvillinger!!" gjennom hele svangerskapet... men mindre det er da... hjelp!

Skrevet

hehe, du skal se det roer seg ned litt!

Enten er det mest hormonelt nå, så går det litt tilbake, eller så har du en tidlig vekstkurve som flater ut der andre virkelig begynner veksten:)

Med mindre det ER tvillinger da, men det får du jo vite senere.

Men er jo få som er så heldige:) hehe

Skrevet

Magen kom seinere her, men det er nok kanskje fordi jeg er litt mindre i kroppen enn forrige gang :) Jordmor sa også at som 2. gangs, så kan livmora ligge lenger ned i kroppen, for syntes det gikk så lang tid før magen kom opp, om du skjønner. Men det varierer fra en dag til en anna, hadde på meg ei skjorte her om dagen og det var masse plass igjen, da jeg hadde den på for 3 uker siden, satt den støpt rundt magen. Så kan bli en del luft ja. :)

Skrevet

Jeg er gravid for første gang og har hatt stor mage i mange uker (har akkurat kommet over i 2. trimester i dag...) Og så har jeg lagt på meg en hel del fordi kvalmen gjør at jeg spiser mer og orker mindre trening. Sliter litt med det, men må vel bare godta det. Håper ikke det fortsetter på samme måte hele svangerskapet, da, for da kommer jeg til å bli kjempestor! :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...