ninsoer Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 jeg har kjøpt. har kjøpt så jeg kan pumpe meg om jeg skal være borte fra gulle en stund så den har mat i mellomtiden, for å slippe å bruke MME. og får lett å kunne øke produksjonen om d skulle være nødvendig.
Mamma til 2 - endelig!!! Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jeg kjøpte min noen dager etter fødselen sist siden det ble helt plutselig bare for mye melk. Da fikk jeg heldigvis en pakkeløsning i "matbutikken" men hadde jo ikke noe valg da angående pris eller merke. Men var greit den, kjøpte noen flere flasker og fryseposer etterhvert for å ha noe pappa eller barnevakten kunne mate bebisen med.
MAMMA1 Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg hadde ventet til etter fødselen om jeg var deg, for å se om du ser behovet og evnt når det dukker opp.
jordbærsjokolade Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Jeg har kjøpt, har så mange venninner som har fortalt om hvor grusomt vondt det er med brystspreng, så den sjansen tar jeg ikke:)
Lille skatt blir storesøster Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Jeg har kjøpt Avent sin manuelle brystpumpe på Happyland på Svinesund (Sverige). Kr499,- inkl 2 tåteflasker. Har hørt at den skal være veldig bra, Den selges her i Norge også. Er også redd for brystspreng, har hørt det er fryktlig vondt. Og ellers kan jeg tappe meg slik at samboer kan gi på flaske om jeg skal et eller annet:-)
Xenaen Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Har to barn, men aldri eid en brystpumpe! Med førstemann var det ikke aktuelt, og med nr to brukte vi mest mme når jeg skulle bort eller lignende. Fikk låne ei brystpumpe hos ei venninne, avent, men fikk aldri helt teket på det. Og ødela den (for mye vakum, aner ikke hva jeg gjorde feil!) Så lånte jeg ei Medela-pumpe (trur jeg den het) som var elektrisk. Den var litt bedre, sjøl om jeg følte meg som ei melkeku (lyden er som melkemaskina i fjøset) Slet med å få ut melka her også. Denne gangen skal jeg ut i arbeid etter et halvt år, så jeg tenkte jeg skulle være flink å pumpe. Eller kanskje handmelke? Det er jo faktisk en mulighet. Bruke en stor bolle e.l, og melke i, også ha i poser etterpå og fryse. Jeg får se. Kanskje noen venninner som tør å låne meg pumpa deres (i og med at jeg har lett for å ødelegge sånt, da...)
Bebbies i magen Skrevet 28. mars 2007 #8 Skrevet 28. mars 2007 Nei det gidder jeg ikke. Det får jeg ta når babyen er født og jeg finner ut at jeg faktisk trenger det. Da går jeg nok på apoteket og kjøper en ny.
Sanna5*m gutt og jente* Skrevet 28. mars 2007 #9 Skrevet 28. mars 2007 Kjøpte før fødselen sist, og den ble ikke brukt. Så har jo en i skapet, men tror vel ikke det blir behov for den nå heller.
*Muffin* og mini Muffin * Skrevet 28. mars 2007 #10 Skrevet 28. mars 2007 Jeg skal låne en Avent pumpe (manuell) av søsteren min, greit å ha
Fallerifallera Skrevet 28. mars 2007 #11 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har ikke kjøpt ennå. Venter heller og ser om jeg får bruk for det! Brystspreng høres skikkelig vondt ut, men jeg får satse på at jeg eventuelt får det før butikken stenger på kvelden så jeg får løpt og kjøpt da om det skulle bli krise!
Økologisk_knekkebrød Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Jeg har kjøpt avent sin manuelle pumpe. Den finnes ikke å få kjøpt her jeg bor, så dersom jeg plutselig hadde fått bruk for den hadde det ikke vært lett å få tak i. Ser også for meg at jeg kan pumpe meg om jeg skal være borte fra babyen ei stund. Jeg kjøpte min på tilbud hos et Vitusapotek, vet ikke om de har det tilbudet ennå.
ninenune Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Avent har nå kommet med et system som heter VIA. Da kan man pumpe melken rett ned i steriliserte beger som kan stables i fryseren. Flaskesmokk kan skris på rett på disse koppene når en skal gi melk, så man slipper å bruke en flaske i tillegg da. VIA koppene er kjempefine til å ha mat i senere, hvis man f.eks lager middagsretter og ønsker å fryse ned i flere porsjoner. Jeg er kjempefornøyd med Avents manuelle. VIA kopper og lokk kan kjøpes separat eller man kan kjøpe en egen VIA pumpe. Finnes i apotek og babybutikker.
mamma til Rinde,Luna og Storm Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 jeg kommer også til å kjøpe en manuell pumpe.. har fått tilbud av svigermor å få hennes pumpe som hun kjøpte da min samboer var født..for 27år siden!!! hehe..tror jeg skal kjøpe en ny..=)
Merethe ♂ ♀ ♂ ♀ Skrevet 28. mars 2007 #15 Skrevet 28. mars 2007 Hehe... Tror jeg også ville takket nei til svigermors avlagte brystpumpe! Jeg har kjøpt Medena elektrisk pumpe i Sverige. Litt dyrere enn Avent manuell, men jeg har hørt litt forskjellig om denne. Jeg kjenner ingen som ikke har brukt brystpumpe. Venninnene mine har brukt det enten for å få opp produksjonen eller mot melkespreng når man er borte fra gullet en kveld.
Ny bebis i magen! Skrevet 28. mars 2007 #16 Skrevet 28. mars 2007 Jeg kjøper ikke før jeg event får bruk for etter fødsel. Fikk også vite med folk som har fått beibi før her at de fikk låne brytpumpe på sykehuset for å trene seg hvis de trengte.
mamma.til.3 Skrevet 28. mars 2007 #17 Skrevet 28. mars 2007 jeg kjøpte en manuell pumpe til første barnet mitt, og starta flittig, men syntes det var vanskelig, men jeg pumpet ut litt morsmelk for å ha i fryseren i sånne små poser. Tenkte det var greit å ha i tilfellet.... så skjedde det... jeg gikk på middag og tenkte ikke. Jeg spiste får-i-kål. Jeg ammet da jeg kom hjem og det tok ikke lang tid før den stakkars lille gutten min gråt av mageknip - for kål skal en jo IKKE spise!!!! Da var jeg glad jeg hadde morsmelk i fryseren, og han fikk morsmelka fra fryseren resten av den kvelden og jeg pumpet ut resten. Det er ikke alltid like lett å tenke på alt som skal spises og ikke spises, så da er det greit å ha noe i bakhånda. Da er det også mulig å kose seg med noe som man ikke skal spise, og la babyen spise amme-melk alikevel. Det går også ann med erstatning selvfølgelig, det er opp til hver og en
MAMMA1 Skrevet 28. mars 2007 #18 Skrevet 28. mars 2007 Ser flere er bekymret for brystspreng, noe jeg som andregangs ikke helt skjønner.Første gang fikk jeg brystbetennelse, og DET var kjempevondt, men syntes ikke spreng var vondt..heller ubehagelig tror jeg. Og, når det gjelder brystpumpe, vil jeg anbefale manuell og ikke elektrisk..av erfaring fungerte det best..selv om jeg verken fikk opp melkeprod eller hadde noe å fryse ned for senere bruk. Husk, det er ingen selvfølge at man får så mye melk at man kan fryse ned ett lager..desverre.
minnie27 Skrevet 28. mars 2007 #19 Skrevet 28. mars 2007 Enig med deg brystbetennelse er verre enn spreng! Fikk beskjed på føden at de ikke anbefalte å pumpe pga spreng de første dagene, da dette er en tid hvor melkeproduksjonen justerer seg etter barnets behov, og da er det lite lurt å pumpe i tillegg. Har man kvelds- og søndagsåpne apotek i nærheten skjønner jeg at man har is i magen ang. kjøp av pumpe. Men tro meg, det er ikke godt å sitte der en lørdagskveld med begynnende brystbetennelse og må ha ut mer melk enn hva barnet klarer. Anbefaler å kjøpe en å ha i tilfelle. Åpner du den ikke, kan du sikkert bytte den hvis du ikke har behov for den
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå