Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jenta her på 5,5 mnd,spiser grøt x 2 og middag.Men,etter at hun begynte med fast føde,vil hun nesten ikke ha melk.Da må hun være veldig sulten...jeg ammer litt,og gir litt mme. Hun vil heller ikke ha noe annet å drikke til mat/etter mat.Prøver å venne henne til vann,men det går smått,og hun får i seg minimalt i løpet av dagen. Så det hun får i seg av melk/væske nå om dagen,er en flaske mme/pupp på morgen,kanskje litt pupp etter grøt til lunsj hvis jeg er heldig,og kanskje bittelitt pupp hvis jeg er ekstra heldig før hun legger seg,etter grøt.Etter middagen vil hun ikke ha noe.Utenom dette blir det lite drikke.... Så nå stresser jeg fælt med at jeg mener jeg ikke får i henne nok melk og annet drikke...har jo hørt at melk er en viktig del av kosten det første året... Så hva skal jeg gjøre???Vil jo at hun skal få i seg nok melk/væske.....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 hei. jeg ville kuttet ut noe av den faste føden og heller amme/mme. blir da mer sulten og klarer mer melk. har de først fått endel fast føde så blir det spennende og har da lite tid til pupp/ melk...kutt ut middag en dag og se om det går an å amme mer da. eller kutt ut grøt om morgenen og se at det ikke snur før du skal gi middag, spiser trolig av deg da når det har gått noen timer uten noen annen mat...lykke til uansett;) melk er den viktigste næringa første året, så bedre å kutte ut fast føde da og få i melk;)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 kanskje du kan gi mm og/eller mme før grøt? verdt å prøve hvis du er bekymret...
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 hvor mye tisser hun..følg med litt...hvis hun tisser bra, så er det greit...kan jo prøve sånne fruktdrikker de har på butikken..bland med vann, og ha i mindre og mindre fruktdrikke etterhvert så hun venner seg til smaken og at gode ting som ikke er melk kan komme ut av flaska. OG være kaldt. Kan hende det er lettere å gi henne fra tutekopp
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Men,problemet er at hun har lagt så lite på seg,så har trengt en del fast føde for å komme seg...noe hun har gjort,så er litt redd for å kutte ut fast føde også...hun drikker utrolig lite mme når hun får det servert,og det etter flere timer uten mat. Virker som om hun til nå tisser greit...som hun har gjort før virker det som.Har prøvd med babyjuice,men hun tygger mest på smokken/tuten,så det blir jo ikke mye hun får i seg...men,prøver flere ganger om dagen hver dag... HI
Meesah og HattiFnattene♡ Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 hvis hun tisser godt, kan du høre på helsestasjonen for sikkerhets skyld. Men stort sett regulerer de litt selv. De hverken sulter eller tørster frivillig:-)
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Gi all melk før grøt og middag. Det gjør jeg her og det fungerer kjempefint. Hun spiser likevel full porsjon grøt/middag. Så gir jeg henne vann etter måltidene. Da får hun begge deler!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Er jo liksom litt det jeg har tenkt da,at hun vil vel drikke hvis hun blir tørst?Hun spiser 1-2 ganger pr natt som regel,så får jo i seg litt da... Kan høre på helstestasjonen,men er som regel ikke mye svar å få der....
sunshine&gullungen+bitteliten Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 prøv å gi henne vann evnt melk med kopp vedsiden av grøten. Jenta mi er like gammel som din og jeg har akkurat begynt å gi vann vedsiden av grøten fra toppen av en avent flaske.. hun slurper i seg og er strålende fornøyd.. hun er ikke veldig venn med flaska, har bare fått flaske noen få ganger i sitt liv, og nå er det tydeligvis helt slutt.. hun blånekter. Derfor tenkte jeg heller venne henne til å drikke av kopp, når jeg skal slutte å amme er det jo mye bedre at hun begynner å drikke av kopp enn tåteflaske.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå