stormgutt + soljente Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Etter å ha ligget fint med hodet ned i lang tid snudde jammen nurket på seg på mandag, og nå virker det som om hun ligger i tverrleie. Jeg er 5 uker fra termin og langt fra glad for denne forandringen. Skulle egentlig vært på kontroll hos legen i dag, men hun var syk så det ble utsatt, så jeg har ikke fått bekreftet mistanken min. Hva skjer hvis hun ikke snur seg ned igjen snart? Noen som vet? Uff, ble litt bekymret nå jeg.
Mamma til to tette Skrevet 28. mars 2007 #2 Skrevet 28. mars 2007 Ligger den i tverrleie så blir det keisersnitt, men ikke fortvil det er lang tid igjen til å snu seg! Du blir sjekket i uke 36 og hvis den da ligger i sete eller tverrleie så får du ultralydkontroll på sykehuset. Babyer er noen gode rakkere og kan snu seg helt fram til termin...min lille rakker er en sta en og liker i seteleie med to dager til termin så blir setefødsel på meg. Lykke til og prøv å ikke uroe deg så mye.
Yellowgoldfish Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Min lå i sete til uke 37 - deretter tverrleie. Skulle til snuing på sykehuset uke 38 men da snudde barnet på seg ved bare et lite dytt og ligger med hodet nå rett på termin. Det er en veldig grei sak å snu fra tverrleie til hode (sa de til meg) - hvis de oppdager det før fødselen er i gang, selvfølgelig. jeg var på Riksen. Bare ring å be om å komme inn til time. Lykke til!
Cam_gutt_4_6 Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 Min forrige snudde seg fra hodeleie til tverrleie 1 uke før termin. Var på føden og fikk time til vending dagen etterpå. Etter en urilig natt hadde sannelig gutten snudd seg tilbake til hodeleie igjen, og fødte normalt. Har hørt at de ikke gjør vending overalt, men jeg fikk tilbudet mitt på St Olavs Hospital i Trondheim. Klarer de ikke å vende, så blir det keisersnitt, ja..
stormgutt + soljente Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 Takk for svar! Tulla tok heldigvis raskt til fornuften og la seg med hodet ned igjen. Har nettopp vært hos legen på kontroll, og hun mente det samme. Kjenner igjen at det presser og stikker nedi der, og er egentlig bare glad for det nå. Satser på at hun blir der resten av tiden!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå