Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Hvis GUD eksisterer, da må han vere verdens største DRITTSEKK! Er det ikke nok å ha trua på seg selv?
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Mener du gud er en drittsekk fordi Gud tillater onde ting på jorda? hehe du skrev ikke hvorfor du mener han er drittsekk... Hvis det var det du mente har jeg ihvertfall en teori på dette. Vi trenger alle motgang for å kunne ERFARE medgang. Eks: hvis du aldri har vært syk, vil du ikke kunne være glad for at du er frisk. hvis du aldri har sett regnvær vil du ikke kunne nyte at det er godvær. hvis du aldri har hatt det kjipt vil du ikke kunne forstå at du har det godt. Vi trenger motsetninger for at vi i det hele tatt skal kunne oppleve. Du kan ikke glede deg over noe hvis du ikke har opplevd eller i det minste hørt om motparten. Vi i Norge f.eks vi tenker ikke så mye på at vi har det bra. Vi klager og syter uansett vi. Men hadde vi bodd noen år i Afrika hadde vi garantert vært overlykkelig når vi kom tilbake til velstandsNorge! U see???
Anonym bruker Skrevet 28. mars 2007 #3 Skrevet 28. mars 2007 Har mistet alt for mage nære...venner og slekt....I drap,ulykker,sykdom,selvmord...Alt for mange "kriser"og tragiske opplevelser ..Hadde det vært en gud kunne han ikke gjort så mye vondt...Tatt så manga av en person...Kan ikke være normalt..Psykologen var også sjokkert over antall og sa det er høyst uvanlig..Gi et bevis på at han"GUD" eksisterer og er god.... U see???
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #4 Skrevet 28. mars 2007 forsåt t du har det kjipt... Og det er fælt at du skal oppleve alt dette... Nå sier jeg ikke at min teori er korrekt, bare at dette er en mulig løsning på spørsmålet. Jeg kan ikke bevise at Gud eksisterer. Jeg kan heller ikke bevise at Gud IKKE eksisterer. Jeg tror Gud eksisterer, men forstår godt at du ikke tror. Det enste vi kan gjøre som mennesker er å filosofere både for og imot Guds eksistens, og prøve å finne ut hva VI tror. Håper virkelig ting ordner seg for deg. Det er ikke meningen at noen skal oppleve så mye fælt... Lykke til, og håper virkelig ting snur for deg =)
Solskinnsjenta Skrevet 11. april 2007 #5 Skrevet 11. april 2007 For det første vil jeg si at det er fryktelig trist at du som enkeltperson har måttet oppleve så mye vondt! Det er vanskelig å bevise for deg på en nettside at Gud finnes, og at han er god. Mine erfaringer tilsier at det finnes en kjærlig og omsorgsfull Gud, selv om mitt liv ikke har vært bare jordbær og vaniljeboller. Men, Han skapte mennesket med fri vilje, og mennesket valgte syndens vei. Med den kom også død og sykdom inn i verden. At noen blir drept er ikke Guds skyld. Det er et menneske som har drept et annet menneske. Gud sender vanligvis ikke sykdom og ulykker som straff over personer, selv om det har skjedd det også, men da oftest med et forvarsel. Jeg leser av innleggene dine at du har mye sinne i deg. Jeg vil anbefale deg å ta kontakt med en prest, enten i nærmiljøet ditt eller litt lengre unna hvis det er mer komfortabelt. Der kan du få snakke ut om frustrasjonene dine i forhold til Gud, kanskje få bearbeidet sorgen på en litt annen måte enn hos psykologen. Jeg håper at du vil klare å komme deg gjennom disse tingene. Han vil bære deg, hvis du lar Ham slippe til! Jeg ønsker deg fred.
Anonym bruker Skrevet 4. mai 2007 #6 Skrevet 4. mai 2007 Gud hadde laga jorda så vi skulle ha det flott sykdomsfritt fulkomment i all evig het.men han gjidd også adam og eva fri vilje.så va d en engel som fikk et ønske om å være gud selv så han forledet eva.så de synda og valgte og ikke følge gud..dermed ble de syndige og døde etter hvert... Denne engelen ble kalt Satan etterpå som betyr motstander. Satan påstod at mennesken ikke trengte gud og at de klarer seg mye bedre uten..joh,gud kunne utsletta opprøreren med en gang.men va med de milliarder engler som så alt.illustrer det med en lærer.hvis en elev sett sæ imot lærern og mein han kan løs oppgaven bedre selc,hvis lærern kaste eleven ut kan andre elva begynn og tvil på om kanskje eleven hadde rett.så læreren gjør klokt i å la eleven prøv og bevise sin påstand.slik at aldri spm dukke opp igjen.på samme måte har gud tillatt menneskan og styr sine egne skritt .satan eksistere fortsatt og prøve og villed folk.. Det står ibibelen at når det e bevist at ikke menneskan klar og ha det godt overalt uten Gud sin hjelp så skal han grip inn og fjern Allt det onde.Det e tydelig bevist idag.så spm e korr lenge e d til gud grip inn..Da kan man spørr...hvorfor grip ikke Gud inn i enkelttilfelle og hjelp folk... Hvis denne lærern hadde hjelp eleven og løs oppgaven så villa det jo sett ut for andre at eleven hadde rett.hvis gud hjelp noe nå så vil det jo se ut som satan hadde rett! Man kan velge og still sæ på Gud sin side og finne den rette religioen..siden det skulle bare være en...Gud kommer og til og ordne opp alt som har vært vondt for menneskan da.
fremtidoghåp Skrevet 4. mai 2007 #7 Skrevet 4. mai 2007 Jeg har svart deg i et eget innlegg lenger nede på siden, men kopierer det her også i tilfellet du ikke har lest det. Først vil jeg bare si at jeg er IKKE ute etter noen diskusjon. Jeg bare lå i gårkveld og tenkte på at du sikkert har hatt et tøft liv. Når du skriver at om Gud finnes, er han er drittsekk, tenker jeg at du ikke er likegyldig til Gud. Da ville du ikke brydd deg med å skrive innlegg her. Egentlig aner det meg at du tror Gud finnes, men at du rett og slett er skikkelig sint på Ham. Sint -fordi Han ikke har stoppet de vonde tingene som har skjedd i livet ditt, og bunn fortvilet, fordi du har mistet så mange som du var glad i. (jeg forstod på ett av innleggene dine at du har mistet flere) Men vet du hva? Jeg tror Gud tåler ditt sinne! Han ser du har hatt det tøft!! En god far tåler at barnet er sint fordi det egentlig er trist. På samme måte ser Gud din smerte og forstår at du har det vondt. Men jeg har dessverre ikke noe svar på hvorfor Gud har tillatt det vonde som har skjedd i ditt liv. En bitteliten flik at det vondes problem kan forklares med at vi er gitt en fri vilje. Gud har gitt oss friheten til å ta egne valg, og det innebærer at noen velger det som gir smerte for seg selv eller andre. Man kan velge å være utro, ta barnet sitt med og flytte langt vekk for å hindre samvær, man kan velge å begynne med rusmidler som i siste instans kan ta liv, man kan velge å kjøre i fylle så uskyldige liv risikerer å gå tapt osv. Men de aller, aller fleste gangene vonde ting skjer, har vi rett og slett ingen svar! Noen mister sitt nyfødte barn, noen blir rammet av alvorlig sykdom, -for noen kan tilogmed hele livet kjennes blodig urettferdig. Jeg har selv vært gjennom så mye tøft de ti siste årene, at jeg ikke har ord. Jeg ønsker heller ikke å fortelle om det her. Mange ganger har jeg spurt "Gud, HVORFOR?!" Jeg har vært sint og fortvilet, men Gud har tålt mitt sinne og mine spørsmål. Gjennom alt dette vet jeg at Jesus har gått ved min side. Han har ikke lovet å la meg slippe å gå gjenom lidelser, men han har lovet å være med meg gjennom alt det vonde som har skjedd i livet mitt. Jesus har vært der selv. Han levde et tøft liv. Han ble utstøtt, han ble plaget, hånet, latterligggjort, pisket og korsfestet. Han VET hvordan smerte føles. Han har vært der selv. Og han har banet vei inntil himmelen for oss. Kanskje du ikke kjenner deg igjen i det jeg skriver. Kanskje du bare blir provosert. Men kanskje noe blir liggende som et lite frø og spire inne i deg, en spire av håp. For mange år siden hang det en kalender over skrivebordet mitt der jeg jobbet. Bildet var av våren, med gress, blomster og en gammel vindmølle. Himmelen var blå og hele bildet åndet og nytt liv og fred. Under bildet var det skrevet et bibelvers : "For jeg vet de tanker jeg tenker om dere, sier Herren. Det er fredstanker, og ikke tanker til ulykke. Jeg vil gi dere fremtid og håp" . Når alt er som tøffest, holder jeg meg fast i disse ordene. Jeg klynger meg til dem i trass. Derfor er det også dette jeg bruker som mitt nick. Hver gang jeg skriver under med nicket mitt, minner jeg meg selv om at Gud vil gi meg fremtid og håp. Han vil gi det til deg også. Han har glede og jubel i vente for deg. Gjennom mørke, gjennom sinnet, gjennom fortvilelsen går Jesus med deg. Og om du tror på Gud eller ikke, kommer du alltid til å være Hans barn. Han har omsorg for deg. Jeg ønsker deg alt godt. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå