Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php

 

En kollega fortalte meg om disse for et år siden, og sa at de skulle komme. De er mer gjeldene overfor alle babyer, de gamle/ de skjemaene som brukes nå er basert på barn som får mme. Ammer du så går barna ikke så fort opp i vekt, men får den næringen de trenger likevel. Til glede for de som ammer og er redd barnet sitt ikke går fort nok opp i vekt, når en sammenligner med de "gamle" percentilskjemaene:) Vil jeg tro da....;)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

dytter

 

dette var veldig greit å vite!

Skrevet

hmmm... jeg har ammet og min venninne har gitt mme. Min unge har vokst mer og fortere enn hennes. Trodde amming ga mer næring og dermed bedre vekst, men du sier altså motsatt...?

Skrevet

mange bruker mme på kvelden fordi ungen er mett lengre enn med mm. (mer energi pr mengde mme enn mm). Alle barn jeg kjenner som bare får mme er større(tykkere) enn mm barn. Men det med vekst hos barn varierer jeg veldig fra barn til barn uansett da.

Skrevet

Jeg gir mme på kvelden, men noen ganger får hun også mm som jeg har pumpet, og hun sover like bra på begge deler. Jeg fant ut at det var mengden av mat som gjorde at hun sov bra. Så her soves det hele natten (5 1/2 mnd)

Skrevet

Min helsesøster sa at de nye kurvene er brattere i starten og så flater ut noe. Dette fordi de er basert på brysternærte barn. Så din erfaring skulle stemme...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...