jabk Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 http://www.ammetaka.no/Baby/percentil.php En kollega fortalte meg om disse for et år siden, og sa at de skulle komme. De er mer gjeldene overfor alle babyer, de gamle/ de skjemaene som brukes nå er basert på barn som får mme. Ammer du så går barna ikke så fort opp i vekt, men får den næringen de trenger likevel. Til glede for de som ammer og er redd barnet sitt ikke går fort nok opp i vekt, når en sammenligner med de "gamle" percentilskjemaene:) Vil jeg tro da....
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 hmmm... jeg har ammet og min venninne har gitt mme. Min unge har vokst mer og fortere enn hennes. Trodde amming ga mer næring og dermed bedre vekst, men du sier altså motsatt...?
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 mange bruker mme på kvelden fordi ungen er mett lengre enn med mm. (mer energi pr mengde mme enn mm). Alle barn jeg kjenner som bare får mme er større(tykkere) enn mm barn. Men det med vekst hos barn varierer jeg veldig fra barn til barn uansett da.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Jeg gir mme på kvelden, men noen ganger får hun også mm som jeg har pumpet, og hun sover like bra på begge deler. Jeg fant ut at det var mengden av mat som gjorde at hun sov bra. Så her soves det hele natten (5 1/2 mnd)
tobe Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Min helsesøster sa at de nye kurvene er brattere i starten og så flater ut noe. Dette fordi de er basert på brysternærte barn. Så din erfaring skulle stemme...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå