Gå til innhold

normalt med smertefulle kynnere allerede i uke 20?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

alle har kynnere fra uke 13-14, men ikke alle merker det.

jeg har merket mine fra uke 14.

Men de gjør ikke vondt, kan bare være ubehagelige.

Dersom de er skikkelig smertefulle, og hyppige/regelmessige skal du ta kontakt med føden, så kan du få medisiner for å roe det ned.

Det eneste som hjelper for mine kynnere, er bare å puste rolig og vente til det går over/bytte stilling/minke belastning etc.

Prøv dette.

Skrevet

Jeg har hatt smertefulle og mange kynnere hver dag fra uke 19. Dette kom av for mye stress og jeg går nå 100% sykemeldt. Har fremdeles mange kynnere hver dag, men de er ikke like vonde etter at jeg sluttet å jobbe:)

Prat med legen din hvis du er svært plaget. Lykke til:)

Skrevet

Jeg har gått med sterke kynnere i 2-3 uker. Trodde det var vanlige "strekksmerter" fordi magen vokste så voldsomt. Jordmora kommenterte det på en kontroll, og mente jeg burde roe ned så jeg ikke risikerer at det går over i rier. Det eneste som hjelper er å ta det med ro, noe som er umulig å bestemme i min jobb som sykepleier. Derfor er jeg 100 % sykmeldt nå i 3 uker. Det har blitt mye bedre nå som jeg selv kan styre tempoet. Anbefales!

Skrevet

Hei!

Jeg fikk vonde kynnere i uke 19. Jeg ringte føden og fikk snakke med lege som ville ha meg inn til en sjekk så fort som mulig. Jeg fikk innvendig og utvendig UL i tillegg til en GU og alt var bra. De ville sjekke at "riene" (som ikke var ordentlige rier) ikke hadde påvirket livmoren og at livmorhalsen fortsatt var lang og ingen åpning. jeg fikk gå på jobb igjen samme dag. Det kan nok være lurt å ta en telefon til legen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...