ninen Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jeg får åreknuter på legger og lår. D er så forferdelig stygt og jeg er bare 25 år.. Noen som har tips? Går d over etter sv.skapet eller er de kommet for å bli?
Sommerfugl78 Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Jepp, ikke noe fint nei... Høyrefoten min, mest på leggen, men også på låret. Gå på apoteket og kjøp "stramme-strømper". Det hjelper, både forebyggende og lindrende. Ha bena høyt når du sitter. Unngå å stå for mye i ro, det hjelper på blodsirkulasjonen å bevege føttene og å gå. Vet ikke om de blir mindre etter svangerskapet, men tror nok ikke de forsvinner, nei...
baby-klar, ikke helt klar:) Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Hei:) Fikk noen stygge åreknuter sist jeg gikk gravid (var da 23 år), lite festlig!!! Kjøpte meg gode (og dyre...) støttestrømper, og fikk ikke flere etter at jeg begynte å bruke disse. Jeg bruker disse selv når jeg ikke er gravid, og spyler beina i kaldt vann på kvelden. Åreknuter forsvinner ikke, men kan faktisk bli styggere og vonde... Triste greier i grunnen. Men det går an å operere de bort. Jeg hadde fått time til å fjerne en stygg en under kneet, men måtte droppe det pga ny graviditet...
ninen Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2007 Takk for tips! Jeg skal begynne m støttestrømper ja! Har et par som går til knærne, tror jeg skal kjøpe et par som går lenger oppover også..skikkelig vondt i beina i dag..syte..syte..
22.12.2009 Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Noen av åreknutene blir borte sier min lege, men ikke alltid. De kan bli helt borte eller mindre synlige. Jeg har fått en nå som jeg har "klaga" til legen min over, og hun sier at den får jeg bare fjernet etter fødselen, så det er ingen krise:) Støttestrømper er helt klart en god ting, spesielt om du skal reise med fly eller sitte lenge.
pussycatdoll Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Joda, det kan forsvinne dersom du er flink til å gå med spesialstrømper, unngår å sitte med bena i kors, holder bena høyt når du kan osv. Jeg har 3 tette svangerskap bak meg hvor jeg la på meg ca 20 kg hver gang. Mine åreknuter forsvant så og si fullstendig hver gang. Nå er jeg grravid for 4.gang og skal følge 'samme prosedyre' som forrige ganger og håper derfor at åreknutene skal forsvinne også denne gangen. Dersom de ikke forsvinner så kan de opereres bort når du er ferdig med dine svangerskap:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå