Gå til innhold

Trenger hjelp her... Har et vanskelig problem......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som kan hjelpe meg her... ? Jeg jobber til vanlig som butikkmedarb. paa statoil bensinstasjon. Her begynnte jeg aa jobbe i november-desember, og fikk da beskjed om at jeg hadde en proeveperiode paa 3 mndr, saa ville loenna mi stige... Men foer disse 3 mndr var gaatt, saa ble jeg alsaa sykemldt paagrunn av sv.kvalme.

Har naa min 2 sykemld, som er pga ryggen. Saa star det i kontrakten at proevetiden blir forlenget dersom sykemld oppstaar.

Jeg har naa snakket med arbgiver idag ang jobbing framover. Fordi hun kan visst ikke tilrettelegge noe for meg.. Jeg jobber kveld til vanlig, men ingen faste dager. er liksom skiftarb. Men Alltid kveldsarb. der jeg maa jobbe 8 timer alene.

Dette er et arb. hvor man hele dagen staar paa bena, loefter tunge ting, og vasker.. noe som jeg kjenner sliiiiter paa ryggen. I og med at jeg i tillegg jobber kveld, saa er det kun 1 person...alsaa bare meg.. dette foerer til mindre pauser.. Og viss det er sinnsykt mye folk, blir det kansje ikke pauser i det hele tatt... Og den som jobber kveld, maa vaske hele stasjonen til neste dag....

Hun har naa satt opp vaktene mine til andre, for hun regna med at jeg ble videre sykemldt.. Jeg foeler meg noen dager god i ryggen, andre dager ikke. Men er liksom vanskelig aa si noe, for med engang jeg er paa jobb, og har gaatt noen timer, og loeftet og vasket, saa er ryggen helt gruuuusom...

Saa jeg vet jo ikke hva jeg skal gjoere=( Hun mente jeg burde satse paa sykemld resten av sv.skapet hos legen naa framover, for jobben ville jo ikke bli lettere framover...

Men hvor mye faar jeg aa leve paa da... ? For viss jeg faar loenn for de timene jeg skulle jobbet.. hvordan blir det naar jeg jobber saann skiftarb. og hun setter jo de egentlige vaktene mine naa til andre.... ??

Og DERSOM jeg blir sykemldt fra naa av og resten av sv.skapet... Faar jeg da bare den engangsstonaden... eller regner de ut ifra den loenna jeg har tjent??? For da blir det vel ikke akuratt mye aa leve paa..Og hvordan er det med den 3mndrs proeveperioden som blir forlenget..... ??

Typen er for tiden arb.soekende... Saa det er liksom mine penger som vi lever saa aa si av...

Er 18pluss 4 dager i dag.. saa er ikke saa lenge til jeg er halveis i sv.skapet..

Men er det saa enkelt aa faa meg en sykemld som skal vare resten av sv.skapet ut.... ?

Jobben kan visst ikke tilrettelegge for meg.. aa jeg kan da ikke gaa arb.ledig... Og jeg kan heller ikke soeke paa jobb naa, for de er vel ytterst faa som vil ansette en gravid kvinne.. og er ikke saa lett aa skjule med den voksende magen :)

Haaper noen har raad til meg her.... Vet ikke hva jeg skal gjoere =( =(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du får sykepenger basert på det du har tjent i det siste, ikke av det du skulle ha jobbet i fremtiden. Jeg tror jeg hadde satset på å være sykmeldt resten av sv, da har du jo en fast sum å forholde deg til. Er litt usikker på det med prøvetid, jeg er selv i prøvetid, men er sykmeldt nå, kommer til å være det resten av sv, men jeg sakl ihvertfall tilbake på jobb etter permisjon. Mere veit jeg desverre ikke

Skrevet

hmm... okei.. For tjener driiiitdaarlig der oppe... og jeg er bare saa redd for at jeg ikke vil klare aa leve for den summen jeg kan komme til aa faa..

Er oxo klar for aa jobbe igjen etter permisjon, men ikke i denne jobben. Er en jobb jeg ikke trives i... og man kan saa aa si ikke vaere syk, for det er virkelig ingen som tar vaktene dine... helt utrolig.. Saa vil ikke ha en saann jobb der jeg ikke kan vaere hjemme med ungen viss den f.eks skulle vaere syk, bare fordi ingen andre gidder aa ta andres vakter... Og sjefen har sagt klart i fra.. er man syk, men ikke finner noen andre selv til aa bytte med deg, saa maa man bare komme seg paa jobb..

Skrevet

Hei. Anbefaler deg å sykmelde deg resten av sv.

Ring trygdekontoret ang. pengene. De vet hvordan det blir for deg.

Skrevet

Okei. Takk for svar. da haaper jeg paa aa faa sykemeldt meg resten av sv.skapet. :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...