mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 jeg har fått tips her inne om å ta tempen på gutten for å få tarmen i gang. Hvor lenge etter at en tar tempen begynner han å bæsje ? Noen minutter, noen timer, noen dager ???
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 det skjer tvert her iallefall... etter du har tatt tempen kan du holde en varm klut på rompa, da kommer det!!! dette trikset må kun brukes hvis det er veldig nødvendig!
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2007 hva defineres som veldig nødvendig ?? har gått 3 døgn nå, bør kanskje vente litt til før jeg prøver
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Det er ikke unormalt om det går en uke imellom heller....men jeg drøyde i 5 dager på det meste tror jeg.
Murmeline Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Ikke oftere enn nødvendig: hvis jr begynner å plages, klager mer osv, er det kanskje på tide. MM-barn kan gå opptil 3 uker!!! uten avføring. MME-barn trenger å bæsje ofte. Termometer med bøybar tupp er mer skånsomt. Jeg har brukt det noen ganger i en periode hvor magen var svært hard. Med den bøybare tuppen går det å bevege tempen litt forsiktig rundt i sirkelbevegelse, så hjelper du dritten ut;) Etter to-tre dager var det gjerne krise her forresten.
komplett familie Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 her fungerte det ikke! har også et barn med sjeldent avføring (jippiiii...) han plages ikke så derfor ser vi det positive i det... får han bare mm? da var rekorden vår 11 dager uten - legen hans sa at jeg måtte gi beskjed hvis det gikk over 22 dager for da var det ny rekord for henne nå som vi gir fastføde går det 3-4 dager uten avføring. grunnen til at det kan gå så mange dager er at mm er så næringsfull at den blir brukt opp!!!! det sa vår lege til oss =) så hvis gutten din ikke har vondt så ikke stress med det, det kommer det lover jeg deg!!!!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Her er det mye forskjellig info ute å går ser jeg. Vi har en gutt som ikke klarte å bæsje selv de 3 første mnd, jeg måtte hjelpe han hver kveld med tempen i rompa. Gikk kjempefint, men det bekymret meg at han ikke klarte det selv og han hadde store problemer med magen og stresset hele natta hvis jeg ikke hjalp han før han skulle i seng. Snakket med fastlegen min om dette og han sa at etterhvert ville dette gå av seg selv og det gjorde ikke noe om jeg hjalp han i gang selv om det var hver dag. Jeg var jo redd jeg skulle ødelegge han og den refleksen han har når han fikk måleren inn i rompa. Men det kunne jeg altså ikke gjøre sa min fastlege. Nå er gutten min litt over 5 mnd og han klarer dette fint selv, ganske fast annen hver dag. Så det kommer av seg selv etterhvert, det gjorde det iallefall her hos oss. Lykke til, håper det går bedre snart for dere også. Men har baby det tydelig ubehagelig med ikke å klare å bæsje selv, hadde jeg gjort mitt for å hjelpe...
mimmi`80 - 07 & 09 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2007 tusen takk for mange svar. han får kun mm og jeg velger derfor vente litt.... har febermål med bøybar tupp. Det eneste jeg "er redd for" er at han skal bæsje om natta og jeg ikke merker det (han sover hele natta) og at han dermed skal ligge i bæsjen mange mange timer. Han har gjort dette en gang før og da kom det MYE bæsj....
Murmeline Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Smør på godt med en feit salve OVER ALT før sengetid;) Da irriterer det ikke huden. Husker fra jobb i helsevesen at vi brukte barrieresalve på pasienter (omtrent vaselin) for å hindre at fuktighet osv skulle irritere.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå