to guttegull Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Lillemann er litt treg i magen om dagen, så jeg tenkte å prøve svisker for å se om det hjelper. Er det nok med en teskje? Jeg er fremdeles litt ny i dette faget ja..
komplett familie Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 jeg trengte veldig mye mer her i gården -ca 1/3 glass.... mens andre barn igjen er det nok med en teskje!!!! jeg ville gitt litt mer enn en teskje for å se om det skjer no! ingen effekt = mer sviskesaft!!!!
to guttegull Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2007 oi, det hørtes litt mye ut.. får prøve meg litt frem. Takk for svar.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Fryser på isterningposer. Får 1 terning om dagen sammen med vann. Aldri hatt problemer med avføringen her!
24timersmamma Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Hei! Vi har hatt en liten en (som nå er snart 7 mnd..) som ofte har vært litt tilstoppet, og da har sviskesaft ikke dugd. Vi sverger til sviskepure, den får fart i sakene! Så nå får han alltid litt svisepure (fra småfolk) etter grøten, og nå får vi bittesmå kabler hver dag! :)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Hei. Min lille er bare 10 uker men har stoppet opp to ganger med avføringen(får bare mm). Barnelegen sa det var normalt men at jeg kunne forsøke en t skje maltekstrakt. Dette hjalp ikke. Forsøkte derfor å koke opp noen svisker lot det koke et kvarter så silte jeg vannet fra og avkjølte til romtemperatur. Ble ca 80ml 3 timer senere kom resultatet go jenta var tydelig letta. Nå har det igjen gått 9 dager og skal forsøke det samme imorgen igjen.
Bebito Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Lillegutt her i huset har fått 1/3 sviskeavkok (sviskesaft) blandet med 2/3 mm ved behov. Nå om han er større (5 mnd) og har begynt å spise fast føde gir jeg han sviskepure enten blandet i grøten eller som mellommåltid. Dette synes jeg fungerer bedre enn sviskeavkok, og lillegutt liker det mye bedre også.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå