Gå til innhold

Hvor mye sviskesaft?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lillemann er litt treg i magen om dagen, så jeg tenkte å prøve svisker for å se om det hjelper. Er det nok med en teskje? Jeg er fremdeles litt ny i dette faget ja..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg trengte veldig mye mer her i gården -ca 1/3 glass.... mens andre barn igjen er det nok med en teskje!!!! jeg ville gitt litt mer enn en teskje for å se om det skjer no! ingen effekt = mer sviskesaft!!!!

Skrevet

oi, det hørtes litt mye ut.. får prøve meg litt frem. Takk for svar.

Skrevet

Fryser på isterningposer. Får 1 terning om dagen sammen med vann. Aldri hatt problemer med avføringen her!

Skrevet

Hei! Vi har hatt en liten en (som nå er snart 7 mnd..) som ofte har vært litt tilstoppet, og da har sviskesaft ikke dugd. Vi sverger til sviskepure, den får fart i sakene! Så nå får han alltid litt svisepure (fra småfolk) etter grøten, og nå får vi bittesmå kabler hver dag! :) :)

Skrevet

Hei. Min lille er bare 10 uker men har stoppet opp to ganger med avføringen(får bare mm). Barnelegen sa det var normalt men at jeg kunne forsøke en t skje maltekstrakt. Dette hjalp ikke. Forsøkte derfor å koke opp noen svisker lot det koke et kvarter så silte jeg vannet fra og avkjølte til romtemperatur. Ble ca 80ml

3 timer senere kom resultatet go jenta var tydelig letta. Nå har det igjen gått 9 dager og skal forsøke det samme imorgen igjen.

Skrevet

Lillegutt her i huset har fått 1/3 sviskeavkok (sviskesaft) blandet med 2/3 mm ved behov. Nå om han er større (5 mnd) og har begynt å spise fast føde gir jeg han sviskepure enten blandet i grøten eller som mellommåltid. Dette synes jeg fungerer bedre enn sviskeavkok, og lillegutt liker det mye bedre også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...