rampen_ Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Glad for at jeg har masa da.. han er større enn sist.. ca 30 % større enn gj.snitt... Wæææ!! Og de fikk ikke til å måle han ordentlig, fordi at hodet lå så langt nedi bekkenet... så... Skal til jm i morra, da skal jeg KREVE å bli satt i gang før, jeg nekter å føde et barn på over 4,5 kg.. altså: han kommer til å bli over 5 kg om jeg går til termin er jeg sikker på!!! HJEEEELP!!!!! -og jeg som blir regna som førstegangs siden det ble tatt ks sist.. huffameij
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Håper virkelig at du får igjennom å få føde før tiden!!! Lykke til hos jordmor:-)
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 hva har målene dine vært da? eller barnet sitt? hun her veide 2.6 i uke 32 og nå i uke 39 ca 4.1 kg. Så ikke videre ivrig på 2 uker til. Men de bommer som regel en del, gjerne opptil 1 kg for barnet er så stort den siste tiden at målene blir ikke helt reelle. Hørt fler historier på at de går "på en smell" der, og da gjerne at de er mindre enn det de først har tenkt. Da jeg sa jeg var litt bekymret for dette til jordmor, sa hun at det er så mye som spiller inn i en fødsel. Følelser, hormoner og bekkkent ditt. Så hun sa at å føde en på 2500 i noen tilfeller kan være verre enn å føde en på 5 kg. Men som hun og sa, at det er ikke ønskelig for en førstegangs å føde en på 5 kg!
rampen_ Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2007 nei, jeg vet det:-) det samme sa hun til meg... at mange kan klare å føde fint en på 4,5-5 kg, men ikke anbefalt til førstegangs om de kan unngå det...
mamma til 2 prinsesser :) Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 men hva har målene til baby`n din vært? jeg syntes det var litt beroligende jeg da faktisk! åsså spiller jo hodeomkretsen inn og selvfølgelig. Så hvis den og er stor, så sliter jeg litt her.... men men, vi klarer det nok!
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Sønnen min var 4300g, men det var ikke det som var problemet for meg. Det var hodeomkretsen på 39 cm. Var veldig vanskelig å få ham nedover og måtte hjelpes ut tilslutt. Så hvis det blir estimering på meg så er det hodet jeg er ute etter å vite noe om.
ninsoer Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 hva var hodemåler? var på kontroll i dag på føden.. babyen min lå langt nede i bekkenet og ha endelig festet seg.. den lå så langt ned at den kunne komme når som helst håper den kommer om ikke så lenge da.. er litt skeptisk til de målingene.. skjønner de ser jo ikke alt og gjetter jo på noen av målene.. for d blir skygge på.. og d fører til at de må gjette hvor omkretsen er..
rampen_ Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2007 aner ikke.. håper rette vegen.. hihi tror ikke hodet var festet.. hun sa ingenting omd et.. Nå vil jeg ha han uuuuut
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå