Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Hvor langt er deres 6 mnd gamle barn komt i utviklingen? Min snur seg fra rygg til mage, og klarer å komme seg rundt i sirkel når han ligger på rygg eller mage..Han viser ingen antydning til at han har tenkt å snu seg tilbake i nærmeste fremtid. Han sitter også ganske stødig, men ikke så godt at jeg kan si at han kan det enda.Vet at en ikke skal sammenligne barna i samme alder, men en blir jo litt nysgjerrig da. Leste at noen barn allerede var komt opp i krabbestilling i den alderen, og da begynner jo jeg å tenke:) Han prater også mye, og lager prompe lyder og sputter:)
mammaendelig Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Ja, det høres akkurat ut som min, men vet om babyer som har begynt å ake seg framover.
Brillemamma Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Akkuratt som å lese om snuppen min dette! Han er 6mnd(og en uke..). Han snur seg fra rygg til mage, kommer seg LITT over på siden, men klarer ikke snu seg helt tilbake på rygg igjen, så der må jeg hjelpe til ja.. Han kommer seg også rundt i sirkel når han ligger på mage og rygg. Legger jeg han ned på teppet, kan finner jeg han ett par meter bortenfor der jeg la han etter noen minutter... Han lager MYYYE prompelyder med munnen, og spyttet fyker!hehe.
hårsår Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Lillesnoopy snur seg ikke enda, men er kommet halvveis. Hun reiser seg med rake armer og tar gode armhevinger. Svirrer rundt i ring. Sitter stødig, men får ikke lov til å sitte lenge av gangen =) Når hun sitter i vippestolen bykser hun med magen så kraftig at hun lander på utsiden med hodet. Prater og blåser bobler gjør hun også.
Har byttet nick ! Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Her ruller hun rundt og snur seg rundt i sirkel. KOmmer opp i krabbestilling og står og vugger frem og tilbake før hun detter sammen igjen...hehe, ganske morsomt i grunn . Hun sier mamama og lager noen andre lyder. Men hun 6,5mnd da
belli72 Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Her rulles det rundt og rundt og rundt til han er langt utenfor teppet sitt, og snur seg rundt sin egen akse. Kommer seg også opp på alle fire ( det skjedde i dag, faktisk!) Åler seg mye bakover og noe fremover. Babler som bare det! Flytter gjenstander fra en hånd til en annen, og har pinsettgrep innimellom. Han er 6,5 måneder til helgen.
Bilba og gutta :) Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Thomas er 6 mnd og kan sitte alene (ikke 100% stødig enda, men nesten), stå alene, gå på gulvet hvis han holder meg i fingeren, rulle fra mage rygg og omvent, åle seg fremover og over alle de høye dørstokkene, står på alle fire og prøver å krabbe, men ramler fort ned på magen igjen. Han drikker og holder også tåteflaska selv. I tillegg kan han rulle på rrrrrrr og babler masse tull som jeg ikke skjønner så mye av. I likhet med en over her sier han også mamma, men jeg tviler på at det er bevisst i den alderen der. M er den første konsonanten de lærer, så at mamma er en av de første ordene tror jeg er ganske tilfeldig...
Brillemamma Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Han tar forresten også en gjenstand fra den ene hånden og over til den andre hånden. Og spiser på tærne sine!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå