Milletrille Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jeg var på sats i går for første gang siden fødsel (2 mnd), og følte meg rimelig fresh etter trening. Men i går kveld og i dag har jeg hatt så vondt i magen!! Var litt situps på slutten av timen, jeg tok det rimelig pent, men trente litt mage... Skal man ikke trene mage før det er gått lenger tid? Hadde tenkt meg på en time i dag også, men tror jeg kanskje jeg skal vente litt...
komplett familie Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 man kan trene de skrå magemusklene, de rette magemusklene skal man vente til barnet er 12 uker. Det fikk jeg beskjed om på sportsclub!!! har nå hatt en trening - og fy søren det gjorde vondt dagene etter....
morra di Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Har hørt man skal vente i hvert fall 3 måneder ja. Litt synd, for jeg kunne godt tenkt meg å bli kvitt "pølsa" mi litt fortere ;-)
Brillemamma Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 De sier jo at 6uker etter fødsel kan en begynne å trene magen... Men tenk på at magemusklene dine har du jo ikke brukt på laang tid, om det i hele tatt er igjen noen da.. Så er normalt om du får vondt de første gangene du trener magen etter fødsel. Jeg kjenner det jo også av og til, selv om det er 6mnd siden fødsel. Men det går iallefall fremover. Begynnte med 15kg på situps maskinen, nå har jeg 40kg.
Milletrille Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 27. mars 2007 men er det skadeig på noe vis, eller bare vondt?
Lykkepiller Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Magemusklene deler seg på midten under svangerskapet, og trenger å "vokse sammen" igjen før man begynner med trening av magen. Hvis ikke kan man risikere at de aldri vokser helt sammen igjen. Dette ifølge manuellterapeuten min. For meg tok det vel tre måneder før sprekken på midten av magen var borte.
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Så lenge sprekken på midten av magen er mindre enn 1 cm er det bare å trene igjen. Denne kan du kjenne ved å legge seg på ryggen på gulvet og løfte opp hodet å se ned på tærne dine mens du stikker fingeren inn i navlen. Individielt når denne sprekken er tilbake igjen...
Milletrille Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #8 Skrevet 27. mars 2007 oki, tusen takk for svar! Da er det best å vente litt med situps skjønner jeg, magen er jo med på alt man trener uansett. Ikke akkurat noen sixpack i sikte her uansett for å si det sånn :-/
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 men man skal ha god kontroll på knipeøvelsene før man tar sit-ups da... så om du kan knipe ordentlig så kan du ta venlige sit-ups, men du må knipe samtidlig. om du kan kutte tissestrålen helt så er det helt greit.. om du ikke klarer å knipe, og ikke klarer å kutte strålen så kan man ta skrå sit-ups, men helst inegn av delene... det sa fysio til meg. jeg klarer nemlig ikke å knipe... så da sa hun at jeg skulle kjøpe sånn "vekter" og når jeg klarte å knipe ordentlig med dem så kunne jeg begynne med sit-ups samtidlig som jeg hadde inne vektene. også sa hun magne eksempler på hvordan man kan trene magemusklene på som ikke var "skadelig" for bekkenbunnen... dette ble litt rotete, men håper du forsto hva jeg mente:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå