Gå til innhold

Når kan de begynne å få litt vann?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er nå 16 dager gammel, kan jeg gi hun litt kokt vann i flaska da?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har gitt kokt vann til gutten min siden fødselen. BAre pass på at han får i seg nok mat. Lillegutt får vann dersom hen har vært mye våken, han er grinete og ikke akkurat sulten osv. Vann er sundt for alle:)

Skrevet

Min helsesøster sa man kunne begynne med vann fra 6mnd alder. Vet ikke hvorfor akkurat denne alderen og ikke før..

Skrevet

Er nok bare sånn at man er sikker på at de får i seg nok næring. De kan få vann fra de er nyfødte, det er bare godt for dem.

• 2 uker senere...
Skrevet

Men hvorfor skal du begynne å gi henne vann da?? Tørsten blir mer enn nok slukket av mme`n... Det skal heller ikke gis vann til så små babyer med fare for underermæring.

Det er jo masse vann i mme-blandingen forresten...

Skrevet

Det er vel pga. underernæring som de over her skriver. Men er det noen spess. grunn til at du vil gi henne vann?

Min gutt er 6 uker i morgen, og jeg har måtte begynt og gi han litt vann (fått beskjed av legen, og det er bare snakk om kanskje 5 ml. til dagen), men det er fordi han er så hard i magen pga. mme..

Skrevet

Fikk beskjed av helsesøster at jeg burde prøve å gi henne vann hver dag fra fødselen av.

Skrevet

Rart at hs sier forskjellig.. Jeg har hørt mange ganger at de IKKE skal få vann.

Hvorfor gi vann til en nyfødt?!?! Skjønner ikke helt vitsen

Skrevet

Noen trenger det jo pga. fordøyelsen, akkurat som vi. Mme er vanskeligere og fordøye, og noen har mer problemer med det enn andre.. Bedre det enn alle salgs andre ting, hvis vann hjelper..

Men syns også det er rart at helsepersonell sier forskjellige ting..

Skrevet

Jeg har og hørt av hs at vanligvis begynner man rundt 6 mnd. Men: da har de jo fått en del egne meninger, så vi begynte før. Bare for at hun skulle like vann og ikke måtte ha smak i det:)

Vi begynte vel rundt 4 mnd alder.

Skrevet

Dersom man ammer skal de ikke ha vann. Dersom den lille er tørst skal han bare få bittelitt pupp. Den første melken i puppen er så lite fet at det nesten bare er vann.

Gir man mme og barnet får i seg nok næring kan man gi vann. Det er gunstig for avføringen, det er godt og hindere dehydrering.

• 3 uker senere...
Skrevet

Når det kun har gått en og en hall time siden jenta her har fått mat, og hun begynner å skrike etter mere mat, enda vi vet hun har spist seg god og mett..så gir vi litt vann. Det er ikke snakk om så veldig mye, 10-30ml...rett og slett fordi hun er tørst. Og det er heller ikke så veldig ofte at hun har behov for det, kansje en til to ganger i uken.

Vi gir mme, og hun er litt over 2 mnder.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...