knøttet 2007 Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 God ettermiddag!!! Er i uke 30. Lurer på om noen kan forklare meg hvordan det kjennes når det lekker fostervann. Det er mye vått i underbuksa og det er tynt og kommer fra midten. Får masse kynnere av å gå i trapper, sette meg inn og ut av bilen, gå litt fort osv. pluss når jeg setter meg ned en stund. Kveldsturen er en eneste lang foroverbøyd kynner-affære. Hva er mye kynnere? Jordmor sier "hvis du får mye kynnere må du stoppe opp" Men jeg jobber jo, jeg kan ikke bare sette meg ned midt i klasserommet og si "sorry" jeg må vente til dette går over". Fredag-tom tirsdag er verst, så roer de seg litt og setter inn igjen før helga. Rart? Ellers er det deilig med vår, nyt dagene alle medbollesøstre! =)
Mia_I Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 dette med fostervann har jeg ikke peiling på. men hvis du tror at det er det, bør du vel ta kontakt med jordmor eller føden, så de kan finne ut av det. Hadde det også slik som du beskriver med kynnere. Kunne knapt reise meg fra sofaen før det begynte å stramme. Helt uutholdelig. Dro til jordmor, som sendte meg til legen. Han sa at det eneste som hjalp var å ta det mer med ro, og sykmeldte meg for 14 dager. Og jeg fikk beskjed om å kjede meg mest mulig på sofaen :-) Nå har jeg vært mer eller mindre i ro i fem dager, og merker at det hjelper. Kan iallefall rusle litt rundt i huset uten kynnere. Så med noen flere dager med ro tenker jeg at det stabiliserer seg enda mer... Etter 14 dager skulle jeg komme tilbake til lege, så han kunne vurdere om jeg kan begynne å jobbe 50 prosent. Er i uke 32 nå, så er uansett ikke så mange ukene igjen til permisjon. Kan nok være greit å få det sjekket opp..
knøttet 2007 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2007 Tusen takk for svar! Så fint å høre at det kan roe seg litt! Lykke til videre.
heidimj Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Sliter også med mye kynnere, er ikke flink nok til å huske på å gjøre alt i saaaakte tempo. I jobben er det verst når jeg må reise meg og sette meg ned hele tiden, da blir magen hard og vond med en gang. Det beste er å stå mest mulig, har jeg funnet ut. Mye bevegelse opp/ned/til siden og fram og tilbake er ikke noe særlig. Ellers er det ikke noe særlig å komme seg inn/ut av bilen, gå i trapper eller gå lenger enn 20 meter i strekk.Opp av sofaen og senda om morgenenen er gjerne et lite prosjekt Jobber 50 % (halve dager på jobb) og det hjelper mye. Nå skal jeg bare jobbe 2,5 uker til før permisjon og det skal bli godt. Da skal jeg nyte våren, sola og det fine været for fullt før knotten kommer ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå