Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvordan er det? Hvor klør man ? Er det noe utslett? Jeg klør veldig på brystet spes. mellom puppene og en del på magen. det har dukkert opp noen tørre flekker og det er der det klør mest . Er dette svangerskapskløe? Ble litt redd da jeg leste at det kan være farlig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Klør bare på magen jeg for min del... men vet at det kan klø andre steder også...

Er du redd og i tvil, så snakk med din JM...

Er ikke meningen du skal gå rundt og være redd...

Skrevet

trenger nok ikke å være svangerskaps kløe, har du tørre flekker så er det nok heller tør hud som skaper kløen og bryster samt mage vokser det forklarer også hvorfor det vil klø.

Svangerskapskløe har sjelden utslett og er værst på føtter og hender. Rundt fingre og tær.

og blir mye verre på natterstid en på dagtid.(aner ikke hvorfor)

Gir det seg ikke og du fortsatt er bekymret kan du jo kontakte legen din å spørre.

Men de legene jeg har snakket med har vært veldig opptatt om det er føtter og hender som klør.

Skrevet

Jeg Hadde sv kløe, du klør deg til blods. det klør over hele kroppen , fra hodet til tærne hele tiden, trodde jeg skulle bli gal.De tar blodprøve på sykehuset, og har du høye lever verdier blir du lagt inn. satt i dusjen hele tiden 15_20 ganger i døgnet, eneste som hjelper er å forløse barnet.

Skrevet

Jeg klødde kun inni hender og under og oppå føtter og slik jeg forstod på lege og jordmor, så er det det man skal være obs på. Da må man ta lever og gallesyre prøver hvis det er etter uke 30. Og det er hvis de er for høye at det kan være farlig for babyen.

At man klør på mage og bryst osv. kan være at huden strekker seg og det er ikke farlig. Men hadde tatt kontakt med lege likevel hvis du klør veldig mye og er redd.

Mine prøver var heldigvis fin, men måtte nesten mase på legen og fortelle han hvilke prøver han skulle ta for han visste veldig lite om det.

Men etter han hadde undersøkt litt sa han at de anbefalte og ta to sett med prøver. Vet ikke hvorfor.

Jeg hadde forresten ikke noe utslett, bare sår på føttene etter jeg klødde meg til blods. Men nå er det heldigvis borte!

Jeg ville tatt en tlf. til legekontoret eller fødeavd. din hvis du fremdeles er bekymret. Eller evt. fått tatt disse blodprøvene, det er jo fort gjort og bedre å ta de enn å bekymre seg for at det kan være noe farlig.

Dette ble langt... hehe... lykke til iallefall!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...