Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Nå har jeg begynnelse på brystbetennelse igjen,for 3.gang. Gutten min får vondt i magen når jeg spiser pencilin.Han har i tillegg kolikk lignende plager,særlig om kvelden.sambo jobber skift og da blir jrg hrlt utslitt til tider.sånn som idag,begynner og få feber også nå. Så, jeg tror jeg skal slutte å amme.gutten er 2 mnd.Jeg har mye melk så skjønner ikke hvordan jeg skal få melka til å forsvinne.Råd noen? synes det er trist å slutte
haater husarbeid Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Jeg skjønner at du synes det er trist å slutte, men du har jammen gjort en bra innsats!! Ring legen og forklar situasjonen, så får du tabeletter som stanser melkeproduksjonen. I tillegg bør du knytte noe stramt rundt brystene dine, sånn at du ikke får så enormt med spreng til tabelettene virker.
Hanne i Paris Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jeg har naa sluttet aa amme etter 3 maaneder for jeg skal tilbake paa jobb snart (bor i Frankrike....). Det du maa gjore er aa trappe ned gradvis. Fra dag 1 -> 4 saa gir du en flaske i stede for pupp. Saa fra dag 5 -> 8 saa fir du to flasker i stede for pupp etc etc. helt til du gradvis bare gir flaskemelk. Prov aa ikke pump deg saa mye for da lager kroppen mer melk. Er na paa 2 til 3 flasker per dag og har ikke pumpet i det hele tatt. Har ikke masse melk, men hadde mer en nok til snuppa. Fotsetter morgen og kveld helt til det gaar tomt. Jeg er ikke fra ammepolitiet ;-) men kanskje du skulle forhore deg litt om hvorfor du faar saa mye brystbetennelse og om det ikke er noen alternativ behandling for du slutter helt, for det er jo veldig hyggelig aa amme. Det er derfor jeg ikke slutter helt selv om jeg maa tilbake paa jobb ! Lykke til.
rødhette* Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Når du kjenner du får brystspreng, håndmelker du bort den værste sprengen. Jeg hadde selv kjempemasse melk, og skjønte ikke helt at det skulle kunne stoppe opp. Men plutselig minka produksjonen betraktelig. Det eneste jeg gjorde var å håndmelke meg, og kun bort den værste brystsprengen, ikke mer for da vedlikeholder man produksjonen.
animal Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Hei, hei. Uff så leit for deg dette her, syns det er synn du må gi opp ammingen. Legger ved noen linker her om hvordan man skal unngå brystbetennelse, kanskje du finner noe du kan bruke. Siden du har mye melk, tror jeg at grunnen til at du stadig får mastitt er at du ikke får tømt brystet godt nok. Kanskje du må pumpe deg etter at han har sugd. Snart så vil melkeproduksjonen din stabilisere seg litt mer, og da kan det hende du slipper å slite noe mer med det. Kan også være en idè å få legen til å skrive ut en slik nesespray som starter utdrivningsrefleksen din (tror det er Syntocinon det heter??), slik at melken kommer skikkelig i gang. Var jo ikke det du spurte om, men.. http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=333405 http://www.lommelegen.no/php/art.php?id=321197 Lykke til hvertfall!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå