Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ped.leder er bekymret for ham, mens helsesøster mener det kommer til å rette seg. Gutten sier ord tydelig, men har litt vanskelig for å forstå begreper.

Over under foran bak osv..

Han klarer ikke helt å forklare seg og å fortelle lange historier.

Burde vi være bekymret?

Han er liksom normal på alle andre måter, flink både finmotorisk og grovmotorisk, har evne til å sitte stille, er ikke "hyper", ikke fjern.

Leker bra gjør han også..

Hva syns dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ps:ped.leder i barnehagen er udugelig. Jente på25 år, helt nyutdannet uten barn selv. (på foreldresamtale måtte vi forklare henne hva impulskontroll var..)

Skrevet

her var det omvendt...

helsesøster som bekymret seg over min datter på 4, mens de i barnehagen sa at de trodde det ville gå bra. Datteren min begynte i barnehagen i oktober 05 og snakket da særdeles dårlig. Har hatt en stor forbedring siden da så jeg har ment hele tiden at jeg ikke vil stresse henne med det. Vil heller se det an. Har inngått kompromiss med helsesøster om at hvis det stagnerer innen sommeren skal jeg blande inn en talepedagog, men inntil det og siden hun er så flink til å forbedre språket sitt lar jeg det være.

hun ligger langt framme på det motoriske så jeg tror ikke det er noe "galt" med henne. det er heller det at siden hun er så langt framme på det motoriske, må det henge litt et annet sted!!

verre enn det er det ikke!!!

så ta det med ro og ta tiden til hjelp...

øv litt pent med han hjemme, men alene slik at han ikke blir flau over at andre hører på....

det har hjulpet oss myyee!!!

gudd løkk!!

Skrevet

Jeg ville forsøkt å lese med ham og leke med de begrepene han ikke har helt taket på. Slik at forståelsen blir bedre.

Setningene kommer sikkert etterhvert.

Alle unger følger ikke samme takt.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...