Smellkyss Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Vi har en sønn på 19 måneder som jeg regner med ikke trenger å bruke lue til sommeren. Det er så uvant, var veldig hysterisk opptatt av det i fjor pga ørene. Når er det ok å gå uten lue??
Nitanit Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Lurer på det samme.. dytter. Så i barnehagen i går at mange går uten lue - min på 18 mnd kommer nok til å bruke en lett lur inntil det er helt varme sommerdager.... he he
PMST Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 vi har hatt lue fri i dag..ingen vind og varmt hun hadde svetteperler i luggen.. Ser det litt an fra dag til dag.. Det er vinden som er skummel...
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 her er det også luetid enda, syns vinden er litt skummel enda gitt!!!
winneboo Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Snuppa mi bruker ikke lue nå vis det er vindstille å hun er skyggen. Men er hun i sola så har hun på seg en lett og tynn solhatt så ikke hun skal bli solbrent. Men vinterluene er pakket vekk ja.
brooklyn Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 bruker tynnere lue nå enn den store vinterhjelmen. Til sommeren har han nok (som i fjor), en sommerhatt med øreklaffer. Med det tynne lyse håret er jeg redd han skal bli solbrent i hodebunnen. Det er sånn som ligger i familien. Blir også solbrent i hodebunnen, og det er bare SÅÅÅÅÅ forkastelig! og ørene hans beskytter jeg fortsatt.
Lillegull,2 på jorden,1 engel Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Her brukes lue når han er ute ja, har hatt så mange omganger med forkjølelse at den skal på en stund til i alle fall.. Er for surt her vi bor enda, selv om sola kjennes godt. =)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 Bruker lue ja. Greit at det er varmt på dagtid, men det er fortsatt vinter/tidlig vår på en måte og lufta blir avkjølt mye på natta. Og som dere sier - vinden/trekken er den skummleste. Så lenge det aksepteres at lua sitter på hodet, så blir den sittende her i alle fall. Så får vi se når vi kommer til sommeren
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #11 Skrevet 27. mars 2007 Jeg bruker lue på henne så lenge det er lunefull vår! I Danmark ler de av oss, sier at denne hysteriske luebruken er en norsk ting...
Frysh Skrevet 28. mars 2007 #12 Skrevet 28. mars 2007 Bruker lue ennå,vårluften er skarp. Bruker dog ikke så tykk lue,men en vår-høst lue.. Om sommeren går det i solhatt..
Ranveig R Skrevet 28. mars 2007 #13 Skrevet 28. mars 2007 Pga kald trekk kjem nok hue-sesongen til å vare ei god stund til for småen på 18 mnd. Men så bur vi uti havgapet på Vestlandet, så her er det så godt som aldri vindstille. Så sant han godtar det, kjem eg nok til å prøve å ha hovudplagg på han heile dette sommarhalvåret og (enten hue eller solhatt/caps).
Ella i farta Skrevet 28. mars 2007 #14 Skrevet 28. mars 2007 Vi hadde luefri i dag, fordi det var så varmt og helt vindstille midt på dagen. Men bruker generelt lue fortsatt på vei ut døra, en sånn janus tynn ullue. Du merker godt selv når det ikke er lue vær mer, el evnt en pause dag:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå