Gå til innhold

Hvis du starter en debatt

Anbefalte innlegg

Skrevet

eller deltar i en debatt og en som signere med anonym,nesten "hogger hode av deg" for meningene dine,eller slenger dritt.Bruker du da tid på svare denne anonyme?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke altid, gidder ikke svare på noen slenger dritt på meg. Er det bare mening jeg kan godt forklare.

Skrevet

Kommer an på humøret :-) Dersom det faktisk er svar på det jeg skrev om ville jeg nok svare tilbake (dersom jeg hadde flere gode argumenter da ;-) ) Dersom det bare er drittslenging er det jo ikke noe å svare på syns jeg.

Skrevet

Gjelder dette en konkret debatt forresten? Litt vagt å forholde seg til dette, er det en som har slengt dritt eller bare en som er veldig uenig med deg i sak?

Skrevet

Ingen konkret debatt jeg tenker på,var bare noe jeg kom til å tenke på,for jeg blir av og til selv lei og skal sitte å "forsvare" meg for folk som ikke en gang gidder å skrive nicket sitt.Føler på en måte at de ikke blir en person for meg.

En kan være veldig uenige i en sak uten å slenge dritt,eller "hogge hode av" noen.Liker en real debatt,der alle holder seg seriøse.Ikke kjekt om alle skulle vært enige til enhver tid.

Skrevet

Leste nettopp abortdebatten lenger ned her, og vet ikke om jeg syns det er så seriøst å f.eks påstå at noen syns det er greit å høre om folk som dreper barna sine, bare fordi hun ikke ville fordømme abort.

Så i den tråden var det vel du som slengte dritt og "hogger hodet av" folk. Så da bør du vel gå litt i deg selv også? Syns du folk burde la være å svare deg?

Skrevet

Ja,det syens jeg hvis folk synes at jeg er usakelig.

En annen ting,jeg har ikke hogget hode av noen.jeg snakker generelt og ikke om en spesiell person.Har ikke sagt at det og det nicket er slik og slik,det har jeg aldri sagt,hverken her eller når jeg var på bim.Snakker generlt,men som sagt,hvis noen mener jeg er usakelige,ja da hadde ikke jeg hatt giddet å svare.

Men jeg startet ikke denne tråden for å begynne en ny tråd om abort*ler*

En annen ting,jeg har vel aldri sagt at noen dreper barna sine fordi de ikke vil fordømme abort.Det er de som tar abort jeg mener dreper barna.

Skrevet

Du skrev dette: "Synes du det er greit når du leser i aviser eller hører på nyhetene at foreldre har tatt livet av sine nyfødte.Siden du synes det er helt ok med abort,som også er å ta liv, må vel det også være ok da." direkte som svar til en i debatten der. Syns ikke det var mye generelt. Du sier jo da at du mener at denne brukeren syns det er greit med drap på nyfødte.

Men dersom du ikke mente dette, og det kom helt feil ut, skal jeg ikke holde det mot deg :-) Syns det er et helt legitimt standpunkt å mene at abort er galt, men syns det blir rart å klage over å bli "hogget hodet av", når du gjør det samme selv mot folk.

Skrevet

Ja,jeg ser hva du mener,jeg tenkte ikke på noe spesiell bruker da jeg skrev det.Jeg kan ikke pålegge noen å ha noen mening,det jeg prøvde og prøver å få frem er at jeg ser på at det å ta et liv i mors mage,er det samme som å ta det etter at det er født.

Skrevet

OK, men som du sier er det slik DU ser det, du kan ikke forvente at andre ser det på samme måte.

Dersom jeg skulle argumentere på samme måte som du gjorde der kunne jeg jo påstå at du syns det er greit å drepe en 5-åring dersom han ble til etter en voldtekt. (Noe som i grunnen kommer som en helt logisk konklusjon på det du har skrevet i den andre debatten, men som jeg allikevel ikke tror du mener. Meninger er jo ikke alltid logisk oppbygd)

Skrevet

Hm,har ikke lyst til å bruke denne tråden som abortdebatt,var ikke derfor jeg startet den.

Grunnen til det er at det ikke kommer frem i overskriften av en debatterer abort og folk bør få velge om de vil vite hva andre mener om en så delikat sak som abort.

Skrevet

OK, da avslutter vi her, du har i grunnen helt rett i det.

Skrevet

mamma til en stor og en liten

nei det er sjeldent jeg gidder forsvare meg og mine meninger når en anonym angriper meg. og er usakelig.

men det hender jeg føler folk misforstår budskapene mine og da forklarer jeg gjærne mer og forsvarer meg, uansett om de har nikk eller ikke.

til anonym her

nå ser ikke jeg at mamma til en stor og en liten har klaget over noe som helst i denne tråden og jeg syntes du angriper henne. og hun forklarer seg her for deg. hun sier jo hun ikke tenker på en konkret sak og du blir likevel ved med å angripe henne for en oppfattning hun har gitt utrykk for i en annen tråd. sier ikke at du er usakelig men syntes faktisk at det du skriver oppfattes mer som angrep nettopp fordi du velger å være anonym.

Skrevet

Da beklager jeg, var ikke ment som angrep, men jeg oppfattet det som naturlig å se de to trådene i sammenheng. Beklager hvis jeg tok feil der.

Men skjønner ikke denne fordømmelsen mot anonyme? Man er jo ikke nødvendigvis mindre anonym med nick? Selv forsøker jeg å svare på de spørsmålene jeg kan svare uten å bry meg med nicket til folk (eller om de i det hele tatt bruker nick) fordi jeg mener det er innholdet som teller.

Og jeg syns faktisk ikke usakligheter og hetsing plutselig blir OK fordi om folk bruker nick.

Skrevet

nei jeg sa ikke at usakeligheter og hetsing blir ok bare fordi man bruker nick. men nå har det i lengre tid vært mange anonyme på sidene her som bare lager kvalm, og da blir det fort slik at om du sier noe litt negativt å er anonym blir du oppfattet mer som en som er ute etter kvalme for det er sjeldent de som vil lage kvalme bruker nick.

skjønner du hva jeg mener. så om du hadde brukt nicket ditt i sted så hadde du kansje bare blitt oppfattet som erlig og kansje noe krass. mens når du ikke bruker nick blir du en som angriper kun fordi det har vært mye slik her inne at det enten så er du uskylduig undrene flau anonym ellers er du ute etter andreanonym. gråsonene er borte.

jeg velger selv å være anonym når jeg er usikker på noe persnlig og ikke tør la folk vite hvem jeg er av den grunnen. de som bruker nick kjenner man ofte igjenn fra andre tråder og vet da litt om dem noen kjenner man kansje til og med. de som har profil får man kansje vite litt mer om om man vil. så da og gjemme seg bak en anonym knapp når man sier noe som ikke folk er helt fornøyd med blir da slik at man settes i fæle anonymbåsen. man blir nesten dømt før man blir lest.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...