Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Samboern min spurte meg igår når jeg fikk de 30 tusener.. Så sa jeg at det kunne jeg få fra uke 26..Da sa han: "Flott, det..Da får jeg endelig gjort ferig loftstua!"

Hallo!! Hva skal jeg gjøre? Han mener at vi alleredet har alt til ungen osv..Men er ikke pengene til meg og ungen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du er uenig i bruken så må du si ifra om det!

(Lag ei liste over ting dere mangler til den lille, og hvor mye det blir å koste. Blir det penger til overs så er jo det vel og bra ... og da kan dere lage loftsstue, men det er jo eg. penger som skal gå til utstyr til babyen.)

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Dette er jo i stedet for foreldrepenger, så dette er penger som er ment at du og babyen skal leve på det første året. Nå vet jeg ikke åssen dere fordeler pengene deres, men hvis du ikke får fritt disponere samboeren din sin lønn så kan han ikke fritt disponere disse pengene. Dette er din lønn for å føde et barn.

Skrevet

Har dere delt økonomi da? Hvis dere har det, så blir dere nok enige om hva det skal brukes til.

Du får jo ingenting annet av penger mens du går hjemme, så det er nok lurt å sette av en god del til senere, spesielt hvis dere har adskilt økonomi (del 30 000 på antall måneder du skal være hjemme, så ser du hvor mye det blir å rutte med).

Skrevet

Vi setter av penger så vi har 2000 kr ekstra 12 mnd og bruker resten på nyttige ting:)Får jo ikke permisjonspenger denne gang...så det er det lureste vi gjør:)))

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...