La Perla Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Vår eldste datter skal på språkskole/sommerleir i et land i Europa i sommer. Hun skal være der 2 uker. Så da vurdere vi å sende bilen og oss selv med toget til et godt stykke ned i Tyskland, og så kjøre derfra. Etter et par-tre dagers tur, med innlagt besøk til kjente, setter vi henne av på skolen. Så loffer vi rundt i 2 uker, besøker venner, drar til ulike fornøyelsesparker, drar til kysten og bader osv., før vi henter henne og kjører / tar toget tilbake. Sånn lurte vi p å gjøre det, men tenker at det kan bli litt vel slitsomt. De yngste barna vil da være nesten 10 og nesten 3. Hadde dere orket?
phantomet Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Om dere planlegger det slik at dere ikke har veldig tight plan for når dere skal være der og der, men er litt fleksibel, er det ingen grunn til at ikke det skulle gå fint. Det har nok litt med hva slags barn dere har...men vi har kjørt mye rundt omkring. Alt fra weekend tur fra østlandet til Vestlandet til enda lengre turer. Så lenge dere har opplegget klart, med aktiviteter som er egnet for bilen. Kanskje en slik bil-dvdspiller, som 10 åringen kan se film på av og til...Kanskje 3 åringen synes det er stas å se sine egne favoritter på en? Bøker å lese, lydbøker, sanger å synge, små leker å aktivisere seg med osv osv. Ha rikelig med drikke og enkel snacks...frukt kjeks etc tilgjengelig... God tur! ;o)
La Perla Skrevet 29. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 29. mars 2007 Nei, vi må vel ha en løs plan. Men det blir kanskje vanskelig å få hotellrom hvis man ikke bestiller på forhånd? Hmm, jeg er veldig ambivalent - i det ene øyeblikket tenker at at det kommer til å gå kjempefint, men i neste ser jeg oss for meg, trøtte, leie, med sure unger, i førti varmegrader på en sånn motorveikro i Tyskland, .milevis fra nærmeste hav.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå