meg og jentene Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jenta mi, 6 og en halv måned, kan fortatt ikke snu seg fra rygg til mage. MEN, i ca en måned har hun kunnet sitte selv uten å velte. Og hun kan, når hun ligger på magen, snu seg i sirkel rundt sin egen akse. Virker sterk ellers også, men vil/kan altså ikke snu seg til rygg-mage eller omvendt. Hva har vært deres rekkefølge på motoriske ting babyen har lært? Flere som min baby?
Lykkepiller Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Ja, har noe lignende her ja... Lillejenta (8mnd) åler seg rundt i hele leiligheta, sitter selv og har rullet fra rygg til mage fra hun var 5 mnd, men kan fortsatt ikke rulle fra mage til rygg! Tror rett og slett ikke hun orker, da hun trives veldig godt på mage. Hvis hun noen gang tipper over ufrivillig slår hun i hodet og begynner å skrike...
mamma til en prinsesse Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Jenta mi er snart 7 måneder, og hun kan heller ikke snu seg. Hverken fra rygg eller mage. Ikke kan hun sitte heller. Men å snu seg i egen sirkel rundt sin egen akse på rygg kan hun. Har begynt å tippe over på den ene siden, men klarer altså ikke komme helt rundt. Blir litt bekymert jeg, når hun ikke kan det enda. ALLE andre kan jo det...... Tok det opp på 6 mnd kontrollen med legen og han sa at jeg ikke skulle bekymre meg. Men kan ikke la være å bekymre meg....... Men men det er vel som de sier, alle barn er ulike!
meg og jentene Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2007 Jeg spurte også på 6-mnd kontrollen, men det var visst ikke noe tema i det hele tatt. Legen sa hun var helt frisk motorisk, det kan de vel se på andre ting enn om de snur seg eller ikke. Så jeg er ikke begymret egentlig, kanskje de bare ikke synes det er noe gøy å snu seg??
Zupermam Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Gutten min er også 6.5 mnd, sitter og leker på gulvet alene, lå på magen og strakte seg opp på armene veldig tidlig, aker seg rundt sin egen akse på gulvet, rygger seg bakover, trekker opp rompa og krøller beina under seg når han ligger, er stor og sterk, men gidder rett og slett ikke rull fra rygg til mage. Har prøvd å lagt leker rundt ham som han kan strekke seg etter, men om han ikke får tak i de med en gang, gidder han ikke mer:) og finner på noe annet istedet:) noen gjør det vel på sin egen måte;)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå