Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Jenta mi på 4 mnd har sovet bra på natta ganske lenge nå.Har våknet 1-2 ganger,men sovnet med en gang etter mat.I det siste har hun våknet kun 1 gang,og sovnet fort. Men,i flere netter nå,har hun begynt me ddet at hun ligger å "freser" leeenge.Sutrer ikke,bare freser så det blir vått av sikkel.Tar henne opp så hun får mat...men,så kan hun våkne igjen etter bare et par timer,og begynne å frese igjen...jeg vet hun ikke er sulten,hun bare freser liksom.I natt sovnet hun igjen etter en goood stund,men våknet grytidlig alikevel...sukk....så nettene er ikke så bra lenger...styrer fælt oppi senga også.Snur seg osv.... Hvorfor har hun begynt sånn da???Vil ha tilbake de gode nettene jeg...
Bægge dætern Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 det er ganske vanlig med en uro periode rundt fire mnd alder, har med vekst og utvikling av bevissthet å gjøre..... fresingen (og uroen forsåvidt) høres ut som tenner på vei ut, det kan fortsatt ta uker før de kommer til syne. tenner vokser i rykk og napp før de bryter gjennom og babyen blir var munnen sin, det klør og sprenger med jevne mellomrom. sikkel, tygging, rødt kinn, snørr, uro og feber kan være indikatorer på at det kommer tannebisser. kald smukk fra fryseren kan lindre, mens tanna sprenger før den kommer ut er det ømt og vondt i munnen, når den bryter ut kan det være godt å bli klødd/tygge. ellers kan jeg trøste med at alt går i bølger, når en ting går lett som en lek er det noe annet som sklir ut. og når du tror at dere endelig har fått et mønster i noe så skifter det igjen, men lytt til babyen og hold ut så går alt seg til igjen. når babyen går gjennom urolige perioder er det desto viktigere at du holder på rutinene og representerer ro og stabilitet. men du må jo selvfølgelig også være var for nødvendige endringer, mer eller mindre søvn, andre matvaner osv... lykke til : )
animal Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 De har perioder hvor de er mye våkne om natta, og kan da drive med mye rart, men slapp av det går over. Du får nok natta di tilbake etterhvert skal du se!! Kanskje det begynner å komme tenner? Jenta vår ble generelt veldig urolig om natta da hennes kom/kommer.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 mie har også forandret seg de siste ukene- fra hun ble fire mnd. fra før hun var tre mnd sov hun 11timer før hun våknet for mat, nå våkner hun plutselig i ti tiden og må bysses i sovn igjen- hylgråter. i tillegg til at hun våkner to ganger om natten for mat, og våkner ofte for å få kos.. jeg må ligge med hånden oppi sengen hennes leeeenge..hun svrir ig vender på seg, og aker seg ned over i sengen. men hun sover bedre nå etter at hun har begynt å legge seg på siden for å sove- liker det ikke, men hun sover så godt sånn! nå har det hvert sånn en stund, men føler at det kanskje begynner å bli LITT bedre. vet ikke hva det kan være, men har hørt at mange forandrer seg sånn når de er i den alderen... min lille teori er at bl.a at de begynner å oppdage det som skjer rundt seg, og at det kanskje er litt skummelt! mie har hvertfall begynt å sitte opp i vognen, ser mer, følger med på alt og vi er jo ute hver dag...i tillegg har hun begynt å sove i sprinkelseng i stedet for vuggen.... i natt fant jeg ut at hunikke trengte mat men kos den ene gangen, så få vi se hvordan neste natt blir. veldig slutsomt, så jeg håper det går over!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Veldig kjent det du skriver der. Jenta vår ble også sånn rundt 4-5 mnd. Virker som om det er mange babyer som får en slik periode rundt den alderen. Tror det har med at de blir litt mer bevisst på verden irundt seg pluss at de får behov for mer mat også og kanskje noen tenner er på vei. Så tuller det liksom på seg på natta. Her roet det seg da hun var ca 6 mnd. Så det er nok er periode hvis det er noen trøst!
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Tusen takk for svar! Godt å høre det er fler som har opplevd dette.Far tro det går over etter hvert.Er ikke sååå morsomt å høre på hun lage show om natta... HI
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå