NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Gutten min på 3 uker har begynt med mme.. Er det da vanlig at de kan bli litt harde i magen? Han driver å trykker noe voldsomt, men det kommer ingenting.. Han har avføring ca. annenhver dag. Men han gråter veldig når han driver å presser.. Gir han malt i melka. Ga det i hver flaske i går. Kan man gi for mye malt, å er det skadelig? Tenkte å gi han malt til han ikke trykka så mye (for han trykker hver dag uten at det kommer noe..), å gå over til bare å ha malt i en flaske til dagen da.. Men skal de ikke ha avføring hver dag på mme? (syns å ha hørt det..) Og har noen noen råd? Han har ikke hard avføring når han først får gjort noe, da er den veldig bløt.. Setter stooor pris på svar=)
Gjest leelu23 - fikk Tobias 2/12-06 Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Hard avføring er veldig vanlig når man gir mme. Jeg har gitt KUN det siden lillegutt var 10 dager. Han får masse malt i hver eneste flaske. og ja- de skal ha avføring daglig når de kun får mme. Min gutt drev å pressa voldtsomt den første tiden han også. det du kan gjøre når han presser som verst er å ta tempen på han i rompa, manger ganger er det en hard "sten" av bæsj som sperrer for det andre. Dette tipset fikk jeg av barnelegen på helsestasjon. Jeg var også veeeldig fortvila over dette og vi holdt på lenge. Nå har bæsjen stabilisert seg- men må fremdeles bruke malt i hver eneste flaske. Vi var på besøk og han fikk to flasker uten.. ble helt hard igjen med en gang. Det er overhode ikke farlig å gi malt i hver flaske. Noen trenger i hver, andre i en daglig. Føl deg frem til bra bæsj Skal snart introdusere grøt og da skal jeg gi masse sviskesaft som kan gis fra 4 mnd alder.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Barna kan bli harde i magen av for mye malt også. Snuppa mi bæsjet i en periode kanskje en gang i uka, men da hun viste tegn til pressing, så tok jeg heller tempen i rompa, og da kom det med en gang. Jeg gir ca en teskje malt pr hele flaske, men gir ikke i hver eneste flaske om hun får flere ganger om dagen. Husk at malt er veldig søtt, så den dagen man kanskje ikke trenger det lenger, så vil de ikke ha melk uten fordi de er vant til å få det hver gang. Jeg ville kanskje tatt noen flasker uten også.
NydeligeGuttenKom05.03.07 Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #4 Skrevet 27. mars 2007 Tusen takk for svar og tips=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå