lykkelig_gift Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Hei! Har et barn fra før, men kom meg ikke så langt i svangerskapet sist. Er nå i uke 32. Har de siste dagene vært kvalm og uvel, og har ved flere anledninger den siste uka nesten kastet opp. Var kvalm og kastet opp fra uke 14 til uke 20. Etter dette har jeg hatt en bra periode og ikke vært kvalm i det hele tatt. Er det normalt at en plutselig blir kvalm og uvel igjen så langt ut i svangerskapet?
**My little Miss drama and I** Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Vet ikke.. men har ikke vært plaget med kvalme i det hele tatt i sv, men er nå i uke 37 å guuud så kvalm jeg kan bli!! helt grusomt.. så regner med det er normalt ja... var hoss legen i går å hun sa ingenting så...;-) kan bli kvalm av vann....
lykkelig_gift Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #3 Skrevet 27. mars 2007 Vi får anta at det er normalt da=) Håper det snart går over.. Lykke til med det forestående!
IZ<3Marcus<3Leonora<3 Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 jeg var kvalm fra uke 11 til 20 eller noe jeg også, har 10 dager igjen til term, men fy å kvalm og uggen jeg er. så skjønner hva du mener... var lissom så bra når kvalmen ga seg første gangen, men nå er det pån igjen=(
Maigutt07 + maijente10 Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er også kvalm, har halsbrann og føler meg stappa øverst i magen. Kvalm har jeg vært stort sett hele svangerskapet, og den siste måneden har også halsbrann og "stappa"-følelsen kommet. Jeg er nå i uke 31 og ser med gru frem til 9 uker til med dette, hvor det kanskje blir enda verre pga. at magen blir enda større. Selv om du ikke har vært så kvalm tidligere kan man bli det i siste del av svangerskapet idet magesekken blir presset av den stadig voksende livmora + slappere muskler i magen, det sa jordmora til meg. Hvis du imidlertid blir plutselig kjempekvalm og samtidig får veldig hodepine og høyt blodtrykk kan det være svangerskapsforgiftning. Får håpe kvalmen gir seg hos deg da, for det er ikke noe behagelig nei...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå