phantomet Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 Gårsdagens besøk til Osteopaten gikk over all forventning... Vi pratet litt først, der jeg fortalte hva jeg så og mente, ang. soving, favorittside, flytting av sengen allerede da han var 3 uker, masasje (Masserer Måka jevnlig, kos for liten og stor) osv. Så sjekket Ostemannen lillegutt. Først bare forsiktig mens vi pratet. Sjekket bevegelighet etc. Så ble gutten lagt ned på benken, med mamma i forkant og to morsomme leker til å aktiviseres med. Ny nærmere sjekk, og så begynnende behandling. Ostemannen hadde ikke tro på at det dreide seg om feil liggestilling, for da ville ikke skjevheten kommet så fort. Og den ville rettet seg mer opp enn den har gjort etter at vi iverksatte tiltak...Han gjorde meg også oppmerksom på at håret til Måka ikke er slitt iforhold til skjevheten. Og nå som han bare liggert på rygg på natten, ellers kaver rundt på magen, ville det blitt bedre allerede. Det viser seg at et ben som stabiliserer hodet rett ved øret var kilt fast, samt at det "leddet" som er helt øverst i nakken, som hodet hviler på, var komprimert sammen.Det skal skje under fødselen for at ungen skal klare å komme gjennom fødselskanalen, men det retter seg opp ganske så snart etterpå. Det fastkilte benet hindrer den naturlige fleksibiliteten i hodet, slik at når væsken der inne flyter rundt og hodet vokser så var det ikke rom for samme grad av ekspansjon på den siden der det satt fast. Og dermed ekspanderte hodet mer på motsatt side. Så skred ostemannen til verket. Og forsiktig forsiktig løsnet det fastkilte benet...måtte gjøre det i flere runder, for Måka gav høylytt uttrykk for at det ikke var kult å ligge slik uten å kunne se denne mannen ordentlig...*ler* Så begynte han å løsne på leddet som holder hodet. Det krever mer jobb, men han har begynt. Skjevheten har forplantet seg nedover som naturlig er, med stivhet i øverste del av ryggraden/ brystet og skuldrene. Men siden jeg har jevnlig bedrevet masasje har ikke denne stivheten fått satt seg, og dermed vanskeligere å se. Ostemannen mente det var flott at jeg drev med masasje, men hadde jeg ikke gjort det ville hemningen av skjevheten vært tydeligere tideligere...men alt i alt er det vel bra at gutten ikke har hatt veldig plager av noe slag? Han mente også at det kunne være forklaringen for den dårlige søvnen til Måka. For etter lang tid å ligge stille, kommer stølheten og ubehaget, og da har han våknet når han har beveget seg. Vi skal tilbake til Osteopaten neste uke. Han mente absolutt at gutten vil ha glede av behandlingen, og at det ville skje en bedring av skjevheten snarlig... og kanskje en bedring av søvnmønsteret også...
Attpåklatten :-)™ Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 Hipp hurra for ostepopmannen og Måka!! Du skal se det snart blir søvn på mamman også;-)) Det heier jeg på:-))
Reveenka Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Så spennende! Og du er sikkert inne på noe når du tror at dette kanskje har noe med søvnmønsteret til Måka å gjøre også - klart at du sover dårlig, hvis du blir stiv og støl og får vondt? Må få oppdatering neste uke, da c",)!
Karomamma Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Veldig bra og veldig logisk! Er det ikke godt å vite at massasjen din har bidratt til at han er så bra? Heier på Måka, ostepopen og deg!!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå