Gå til innhold

Hodet festa:)

Graviden/4.mann*har*født*

Anbefalte innlegg

Skrevet

Heihei!

Har vært på kontroll i dag, og legen mente med stooor sikkerhet at hodet var festa. Jeg er 3. gangs da, så det var ikke helt venta:)

Det må vel være et godt tegn? Ungen har ligget langt nedi bekkent noen uker nå, og jeg sliter skikkelig med bekkenløsning.... Er bare 36 uker på vei, men det hadde IKKE gjort meg noe om fødselen hadde starta! (begge barna jeg har fra før er født før termin..2 og 3 uker før)

Pga vann i kroppen, lav Hb, og noe stigende bl.trykk skal jeg tilbake på ny kontroll om 1 uke... Håper det blir min siste kontroll og at nurket kommer snart:)))!!!!! Er lei nå!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

skal på kontroll nå.. håper på at hodet er festet.. er 39+5 og førstegangs..

men hva har d egentlig å si om hodet er festet eller ikke?

Skrevet

Nja...vet ikke om det har så VELDIG mye å si annet enn at ungen er klar til å komme ut da. En sier jo at en sjelden går i mer enn 3 uker etter at hodet er festa, for ungen ligger "klar til avgang" nedi bekkenet.

For deg som er førstegangs kan det være en trygghet om hodet er festa, for om det ikke er det, og vannet går skal en lixom hive seg på gulvet og ligge dønn i ro.Er faktisk ikke 100% sikker på hvorfor en må det....

På meg var hodet festa første gangen, ikke andre gangen, og denne gangen er det visst det:)

Skrevet

Fant ut grunnen til at du skal legge deg ned: Dersom hodet ikke er festet til bekkenbunnen kan navlestengen falle ned og sulle seg rundt ungen.....

Skrevet

Jøss, den store kontroll dagen :) Jeg har nettopp vært hos legen, og endlig hadde det berømte hodet festet seg, men er jo 40+2 så var sannelig på tide gitt!!! Er førstegangs, legen hadde trua på at noe kom til å skje snart, men alt er relativt, så hun kommer når hun kommer :)

Men jeg tar d som positivt at hodet endelig har karret seg fast nedi der!!! Komme komme ut ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...