Gå til innhold

hvilke matvaner har deres 7 mnd gamle baby?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Min lille har fått grøt siden han var 4 mnd men spiser ikke mye. Sånn ellers får han mme og mm på flaske(puppenekter).

De siste ukene bemerker alle hvor tynn han har blitt og han heller ikke så veldig våte bleier.

På et døgn får jeg per dags dato i en han ca 600-700ml melk og kanskje til sammen 120ml grøt fordelt på to måltider. Han spiser noen skjeer middag. Er dette lite?

Må legge til at han er VELDIG aktiv. Svett i hode nesten hele tiden fordi han styrer så mye. Glad og blid gutt.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dattera mi får 3 flasker mme (ca 600 ml ) i løpet av dagen, et grøt og et middagsmåltid! Hun spiser ikke en hel grøtporsjon enda, og ca 3/4 litet glass middag. Men blid og fornøyd stort sett. :o)

Skrevet

Hmm..Jeg syns ikke det hørtes lite ut, men jeg er usikker på melkemengden for vi pupper. Aner ikke hvor mye vesla får i seg da. Men hun får pupp om morgenen, pupp+litt grøt eller brødskive med leverpostei til frokost/formiddagsmat, pupp+litt middag(som oftest gulrotpurè), pupp+grøt til kvelds og til slutt bare pupp rett før leggetid mellom åtte og ni:)

Begynnte ikke med grøt før hun var nesten 6 mnd, hun spiser forsatt ikke så mye av det. Men likte brødskive veldig godt!

Gir du han litt vann som tørstedrikk? Når de er såpass aktive som den lille karen din, tror jeg de trenger mye væske. Ihvertfall hvis han er svett hele tiden:) Eller gi han Hipp økologisk eplejuice innimellom! Vesla mi syns den er kjempegod. Men hun får også en del vann.

Hei og hopp:)

Skrevet

Hei.

Er han august barn?

Inn på augustklubben er der en del der har skrevt om mat rutiner i løpet av dagen :-)

Skrevet

Hei skal se der på august barna

Jeg gir han vann ja. Dere som pupper har sikkert mer fett i melka enn man får fra mme. Ser iallefall at han ikke spiser så veldig mye mindre enn andre nei.

Takk for svar

Skrevet

hvis han faktisk legger lite på seg? Kan du jo tilsette en skje m rapsolje i maten hans, dette er sunne fettstoffer og også mye kalorier!! Smaker heller ingenting.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...