Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en tass på 18 mnd som begynner i barnehagen etter påske.

Vi har også en ganske fersk en hjemme på 2 mnd.

Jeg er litt ekstra redd for sykdom nå som jeg har en "fersking" hjemme.

Hvordan er erfaringen deres, blir barna alltid mye syke etter barnehage start, eller er det noen som slipper unna??

Hilsen små hysterisk mor:))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Her var det mye snørr og lett forkjølelse, men egentlig veldig lite av mer alvorlige ting. Hvis du ammer den lille ferskingen;) så kan det godt hende dere slipper unna ganske greit! Og jeg tror nok det går veldig greit om du ikke ammer også. Men det er jo selvfølgelig enkelte som opplever å måtte være hjemme fra jobb ukentlig det først barnehageåret, så det er vel vanskelig å forutsi?

Skrevet

Og så blir jo sikkert den minste tøffere når h*n først begynner i barnehage selv, for da har jo h*n vært utsatt for mange av bakteriene allerede. Det er jo et pluss:)

Skrevet

I de fleste tilfellene blir det jo kanskje litt forkjølelse og snørr.. det som taler til deres fordel er jo at tassen begynner i bhg på våren - da florerer det jo en del mindre baskelusker rundt i bhg;) Ammer du i tillegg er nok ferskingen ganske godt beskyttet. Jeg var veldig spent da vi fikk nr 2 og eldstemann gikk i bhg... tenkte at han sikkert kom til å dra hjem det som var å dra hjem, men det gikk kjempefint. Minstemann var ikke syk en eneste gang han før han var over året;)

Det du kan gjøre for å forebygge er jo å være ekstra opptatt av god håndhygiene;) Eldstemann fikk for eksempel omgangsyken da minstemann var 6 mnd, og jeg var alene med de to (mannen var vekk reist på jobb) - utrolig nok ble ikke vi to andre smittet... vask, vask, vask, antibac;)

Lykke til!!

Hilsen en annen litt småhysterisk mor;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...