Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #1 Skrevet 27. mars 2007 har 2 barn,2 slitsomme svangerskap med depresjon.harde fødsler litt depresjon etterpå...alt er bra nå.barna er 3 år og ein på 8 mnd.har lyst på en til,mor sier jeg er gal,kommer til og havne på galehus,dette sårer meg veldig,har lyst på 3 barn,men selvsagt ikke enda.er det noe i dette hun sier? hun sier får jeg et barn til melder hun seg ut.... hva synes dere?
BettyBoob Skrevet 27. mars 2007 #2 Skrevet 27. mars 2007 dette er jo ikke hennes avgjørelse, men med tanke på fortiden er hun nok bekymret for deg. Tror ikke hun mener det vondt, men uttrykker seg litt vel feil!
Tinky82 Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Melder seg ut? Det var jo hyggelig...Jeg ville gjort som jeg ville selv.Nå har du gått igjennom det to ganger før, og du vet hva du går til.Du bestemmer selv om du orker!Sammen med far til barna kanskje da:)La mor melde seg ut da vel.Hun skjønner vel etterhvert at det er barnebarna og seg selv hun straffer da, og ikke deg så mye. Lykke til uansett hva du bestemmer deg for!
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Vet ikke om du er den samme som la inn i går,men jeg kan bare si det samme,du må gjøre det du føler for.Det som er riktig for deg.Ingen andre enn deg og din partner kan ta denne avgjørelsen. Igjen må jeg spørre hva galehus er?
Januarbaby2014 Skrevet 27. mars 2007 #5 Skrevet 27. mars 2007 Galehuset er nok det samme som å bli innlagt på psykiatrisk-avdeling! (Eller hva det kalles...) Er flere som sier det her jeg bor.. .
___ Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 Det er jo deres valg, ikke moren din sitt, men hvis du har slitt veldig i de forrige svangerskapene har du kansje hatt mye behov for hjelp fra moren din? Det kan du ikke forvente at hun gjør en gang til. Hvis dere velger å få et barn til må dere planlegge hvordan dere skal greie det uten hjelp fra fammilien hverken økonomisk eller når det gjelder barnepass eller annen hjelp. Moren din vil sikkert det beste for deg. Hun er bekymret for om du takkler å få et barn til. At hun sier at du ender på galehus er bare en uttrykksform. For min generasjon (jeg er nesten 40) og en del eldre er det bare en måte å uttrykke seg på for å ufarliggjøre tillstanden.
Gjest Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Hvis du har vært gjennom en del har du sannsynligvis blitt ganske kjent med deg selv, og vet selv hvor mye du kan takle. Da syns jeg også du kan stole på deg selv når det gjelder å avgjøre flere barn eller ikke Jeg hadde nok blitt litt såret om moren min sa noe sånt til meg.
♥sjiga♥ Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 hei nei det er ikke noe i det hun sier. men jeg forstår henne hvis hun har måtte stille opp mye i de tyngste periodene men hun er ikke den som avgjør. det er du og din mann som bestemmer hvormange barn dere vil ha. har selv hatt et enkelt sv og et voldsomt tungt et. men ønsker likevel flere barn. du kan nok ikke regne med at hun stiller like mye opp for deg i di tunge stundene for det har nok slitt på henne og det er nok det hun mener med å melde seg ut. forståelig nok. jeg syntes du skal tenke på hva du og din familie orker. er du sikker på at du vil igjennom dette en gang til, ta tiden til hjelp du sier jo at du ikke vil ha en med det samme så du må jo ikke bestemme deg nå. hva mener mannen/ samboeren din vil han ha fler orker han det en gang til. det er jo du og han som skal leve med dette og da er det jo deres valg.
animal Skrevet 27. mars 2007 #9 Skrevet 27. mars 2007 Jeg skjønner faktisk din mor litt, har selv hatt problemsvangerskap og en veldig krevende tid etter at jenta vår ble født med kolikk, mye skriking, lite nattesøvn, smådeprimert osv. Min mor som jo er glad i meg, bekymrer seg mye for meg, og føler nok det meste nesten like sterkt som meg. Blir liggende våken om natten av bekymring osv. Hun er nok bare redd for deg, og når alt kommer til alt så vil hun nok stille opp og ikke melde seg ut som hun sa. Med mine erfaringer friskt i minne, så syns nok jeg at dere bør være ærlige, veie for og i mot før dere bestemmer dere endelig. Dere har kanskje glemt litt hvordan det faktisk var, men din mor husker det bedre? Kanskje hun også er redd for at om dere skulle få det likt denne gangen, at det vil gå ut over de to barna dere allerede har? Men selvfølgelig er det i bunn og grunn bare dere som kan bestemme dette, det er jo deres liv. Lykke til med valget deres ;o)
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #10 Skrevet 27. mars 2007 mora mi har alltid villet styrt livet mitt.derfor har jeg hat eb del problemer opp ijennom tidene,har ikke hat den mest stabike haimen.men hun passet ikke så mye ungen i svangerskapet,heller ikke etter fødsel.det hun passet var i grunnen hun som sporte.så jeg maste ikke på henne..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå