Gå til innhold

Ligger fortsatt på ryggen...!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er i uke 34 i dag, og har fortsatt ingen problemer med å ligge på ryggen. Er det normalt at det kommer senere, eller "burde" det vært her nå...? Kan det ha sammenheng med størrelsen på barnet? Faren var bare 2600 da han ble født til termin, og selv var jeg 3700, så jeg håper at prinsen vår ikke er altfor stor.... Noen som vet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg klarer også å ligge på ryggen, og mitt barn er ikke liten. Er ikke alltid jeg klarer å ligge på ryggen da, men de fleste ganger.

Skrevet

Jeg har aldri merket noe til noe ubehag... legger meg ofte på dyggen i søvne osv... men, det kommer vel kanskje etter hvert...?

Skrevet

Jeg ligger på ryggen og sover jeg og! Har termin i dag og har ca 4kg baby i magen. :-) Jeg er stooorfornøyd med at jeg gjorde alle disse "du klarer ikke ligge på ryggen på slutten" til skamme. Jeg sover nemlig oftest på ryggen ellers også.

Skrevet

Hehe.. ok :) godt å vite. takk for svar :)

Skrevet

Er 37+2 og sover best på ryggen........

Det er rett og slett ubehagelig å ligge på siden, men klarer det av og til når jeg må ha litt avlastning!

Skrevet

Er i uke 37 og ligger også masse på ryggen. Fikk tilsnakk under fødselen sist fordi jeg ville ligge mye på ryggen, de mente jeg måtte bli dårlig av det. Men det gjør jeg jo ikke! Det som er enda rarere er at jeg stadig våkner på morgenen og ligger på magen!!! Det burde jo ikke være mulig med en badeball der foran... Nesten redd for at det er skadelig, men jordmor sa det ikke var noen fare.

Skrevet

Jeg er 35+4 og ligger også på ryggen. Dvs. jeg legger meg på ryggen i søvne, men pleier å sovne på siden. Tror ikke det har noe med størrelse å gjøre, men hvordan babyen ligger inni magen.

Skrevet

Sist jeg gikk gravid så fikk jeg beskjed om å IKKE ligge på ryggen etter uke 30,for det stoppet blodtilførselen i hovedpulsåra som igjen fører oxygen til babyen.... Men vet ikke om dette stemmer da. Var ei jordmor som sa det til meg. Så derfor lå jeg ikke på ryggen i det hele tatt de siste ukene,for ville jo ikke skadde babyen

Skrevet

Jeg sover også best på ryggen. Nevnte dette for legen min (da noen blir svimle av å ligge på ryggen) Han sa det var helt greit så lenge jeg ikke følte noe ubehag selv. Men jordmora sa at man helst ikke skulle ligge på ryggen uansett såpass sent. Selv om ikke man ikke merket noe ubehag selv kom pulsåra i klem og hun hadde sett noen ganger at babyens fosterlyd ble dårligere av dette. Ikke lett å vite hva man skal tro:)

Skrevet

Merkelig!

har termin fredag og ligger også helt fint på ryggen uten problemer.

Skal spørre JM om det på neste kontroll.

Jeg synes det er ok å kunne variere stilling litt for blir jo rett og slett vondt å ligge en hel natt på venstre side. I tillegg kjenner jeg jo masse liv fra en meget aktiv krabat når jeg ligger på magen så det ville jo være merkelig at fosterlyden da var dårlig?

Skrevet

lurer på om det har noe med størrelsen på maven å gjøre, jeg har heller ikke problemer med å ligge på rygg( fjerde ungen og hadde ikke noe problemer med de andre heller).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...