Gå til innhold

Mange her som skal oppkalle ungen sin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lurer på hvor mange som skal oppkalle ungen sin,etter besteforeleder,foreldre osv.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg skal så og si det.min mor heter kirsten,og jeg skal kalle gutten min kristoffer :-) blir vel ikke akkurat oppkalt etter da men..

Skrevet

Her får lillegutten et navn som både min og min manns morfar hadde som mellomnavn (samme navnet). Min oldefar het det også.

Og så ligner det på svigerfar og mannen min sitt...

Skrevet

lillejenta var blir oppkaldt med fornavn etter sin pappas eneste gjenlevende bestemor(altså hennes oldemor) og mellomnavn etter min eneste gjenlevende bestemor( igjen hennes oldemor.)

Begge sidene av familiene og spesielt de kommende oldemødrene er helt i ekstase over det :-)

Skrevet

Jeg kaller jenta mi opp (hvis ultralyden får rett...) opp etter mamma som døde for 12 år siden. Det har bare blitt født ett annet barn i familien siden da og det var en gutt. Hele familien gleder seg såklart veldig til denne lille jenta og er veldig fornøyde med navnevalget. Etternavnet får hun fra farens familie, for å balansere litt. Det er de veldig fornøyde med.

Skrevet

Egentlig ikke, men på en måte likevel.. :) Vi hadde bestemt oss for navnet fordi vi syns det var fint. At navnet ligger i begge familiene ( litt langt bak... bestefars bror...) er bare tilfeldig. Er ærlig talt ikke så opptatt av å kalle opp... Hadde det blitt en jente ville ikke navnet ha vært i noen av familiene våre....

Skrevet

hvis d blir jente blir un oppkaldt etter noen i begge familinen men d er bare rent tiltgeldig.. for min samboer er ikke så interessert i å kalle opp noen da.. om d blir gutt vet vi ikke helt enno hva slaks navn d blir.. har litt lyst til å kalle opp faren til samboern men virker ikke som om han vil d.. orker ikke snakke mer om d.. han vet jo at jeg vil kalle d men d må være opp til han..

Skrevet

Hvis vi får en gutt skal han får pappas mellomnavn som sitt fornavn.

Skrevet

Mannen min hadde en lillebror som ikke ble mer enn 1 1\2 år, sønnen vår skal få navnet hans. Vi synes det er et kjempe fint navn, i tilegg til at det blir mer betydningsfullt:)

Skrevet

Jenta vår skal hete opp etter sin oldemor, min samboers bestemor.

Skrevet

Mellomnavnet til snuppa blir mellomnavnet til min oldemor:)

Skrevet

Har veldig lyst, men uansett hvor mye vi leter, finner vi ikke et guttenavn i familiene våre vi synes er fint... Hadde vært mye lettere med en jente sånn sett!

Skrevet

Vår skal hete Ole Sebastian.. men komemr kun til å bruke SEbastian da.. oldefaren til sambo heter ole.. og sambo heter ole johan (bruker bare ole) så da blir det Ole Sebastian:)

Skrevet

vår sønn skal få forrnavnet til storebroren sin som mellomnavn. (storebroren ble bare 19 uker i magen)

å simen er bare så søtt navn så da ble det simen nikolai!

Skrevet

Hadde lenge (før jeg ble gravid) tenkt å kalle opp min oldemor, den eneste av oldeforeldrene mine som jeg har kjent. De andre døde før jeg ble født eller da jeg vra veldig liten. Men - nå har Selma, som oldemor het, blitt så populært, så da blir det ikke så morsomt likevel.

Skrevet

Vi skal kalle opp ungen vår om det blir ein gut, sidan vi følger meksikansk tradisjon. Då blir første gut oppkalla etter far, så chiquitin kan bli Elias den fjerde :)

Skrevet

Om det blir gutt skal vi kalle opp etter faren min... Han døde i fjor, og vi synes det er en fin gest for ham som aldri rakk å bli bestefar.. (og vi liker navnet temmelig godt).

Vi må jo selvfølgelig finne ut om navnet passer når h*n blir født. Er det jente blir det ikke oppkalling.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...