Gå til innhold

Fødselspenger/engngsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er helt grønn på dette, og har ikke satt meg så dypt inni det heller. Men fikk fødselspenger her om dagen, er det d samme som engangsstønad? har termin i morgen- ikke vet jeg. Var jo ikke den helt store summen for å si det sånn.... Fikk utbetalt ca 1700 kr.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

engansstønad er på 33 tusen et el annet.. er total grønn på dette selv så tenkte jeg skulle gå på nav og snakke litt.. sette emg litt inn i dette..kjekt å vite litt:)

gå på www.nav.no og les.. skal stå en del der tror jeg

Skrevet

hehe... nei 33.000 var det jo laaaaaangt i fra!!! jepp tror jeg skal lese litt, men syntes det står så innviklet mange ganger at jeg mister totalt piffen, og lar rett og slett humla suse... men skal ta en kikk nå. takk takk :)

Skrevet

engangstønad får man om man ikke har fast inntekt hvertfall

Skrevet

1700 var jo vel lite da.. når var d du skulle begynne permisjonen? ble d bare noen dager i mars?

jeg fikk ca 12 000 og ha permisjon fra 10 mars.. men d kommer jo ann på hvor mye man ha tjent..

Skrevet

Det der med fødselspenger og sånn er ikke helt enkelt å forstå seg på egentlig, men jeg har fått med meg såpass at om du skal ha krav på foreldrepenger som det visstnok heter nå så må du ha jobbet hvis du har hatt pensjonsgivende inntekt i minst seks av de ti siste månedene før permisjonen begynner.

Hvis du derimot ikke har tjent deg opp til det så har du ihvertfall krav på et engangsbeløp på en rundt 33.000.

Skjønner derfor ikke helt hvorfor du har fått så lite som du har fått,så anbefaler deg til å ringe til nav og spør dem om saken.

For det var ikke helt store summen det der nei akkurat.

Lykke til ihvertfall!!

Skrevet

Jeg begynte i min perm 05.mars. Jeg tjente 289.000 i fjor så burde vel være innafor?! var 100% sykemeldt 2 uker før permisjonen. men det burde vel ikke ha noe å si vel.... hmm kanskje jeg får rringe de ja... Prøvde å lese litt i bam bladet og, men jeg er så totalt grønn på å skjønne slike ting. men 12.000 kr ja.... hmmmm, da er det rimelig stort sprik i inntekten våres, eller så har nav her i byen gått på en smell :) hehe*!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...