Gå til innhold

Når slutter dere med lue og strømpebukser?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Og hva har dere på barna deres sånn ellers når de er ute i sola og det er 30 grader??? ( i sola..)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kaster strømpebuksa når det er slutt på - grader, har slutta for ca 1 mnd siden.

Lue er det også slutt på så lenge det ikke er sur vind.

30 grader i sola, da har dem på bleie, så lenge vi ikke er ute blandt masse folk. Er vi det, en løs t-skjorte og stuttbuksa.

Skrevet

Kan jo ikke måle tempraturen i sola. Vi bruker strømpebukse enda. Er minus grader her når han drar i bhg. Slutter når det er pluss grder på morgenen. Kan jo bruke foret bukse en stund som alternativt.

Skrevet

mine har på strømpebukse og lue enda.. stort sett..

i helga tok vi av lua og dressen og tok på en tynn jakke.. men da var de stort sett i le og i steikende sol.. de fikk caps på i steden.

vet ikke helt når vi kaster strømpebuksa helt.. men vi har den ikke alltid på hver dag lenger, men de får den på når de skal i barnehagen..

Skrevet

her i huset bruker vi ganske mye strømpebukse og lue enda.. det er jo varmt midt på dagen, men om morgenene er det frost enda og bare 4-5 grader.. er ganske "kaldblodig" av meg selv, så jeg kler nok vel godt på noen ganger. men siden bhg ligger i ei kald dump og det fryser om natta enda, så beholder vi nok strømpebukse litt til=)

Skrevet

Jeg har vært i New York noen dager, men da jeg kom hjem i går var det 15 grader, og da er det alt for varmt med strømpebukser.

Så i dag har toåringen også bare bukse på i barnehagen.

Jeg har en grense på rundt 8 grader for strømpebukse - lue kommer litt an på vind- og nedbørforhold også.

Skrevet

str bukse og lue brukes hele året, alt etter været og temperaturene...

I sola har jeg hatt på minsten sokker, bukse og body og solhatt i disse dagene.

han er 10,5 mnd

Skrevet

Venter som regel til etter påske og ser an temperaturen da...

Skrevet

Her brukes begge deler enda... Og kommer til å bruke det ei stund til, for selv om det er varmt rett i solsteiken så er det kaldt skyggen, og spesilet på bakken.... Og min på litt over 2 elske å sitte i sandkassa.... Skummel tid nå, lyst til å kle av oss - men man bør som regel vente, for lufta er skarp og kald enda....

Skrevet

Har sluttet med begge deler når været er fint. Bor i Oslo.

Skrevet

Jeg kastet strømpebuksa på 2åringen min idag faktisk! Han hadde den på igår, og da holdt han på å dø av varme!

Han bruker fremdeles en veldig tynn lue, men når sola steiker som mest, og det ikke blåser, får han ta den av!

Er litt skeptisk enda siden luften kan være ganske strekt til tider!

Skrevet

Tynnere strømpebukse, ikke ull, og tynnere lue har vi byttet til nå. Kommer an på hva vi skal. I barnehagen har hun som regel bare strømpebuksa under dressen. Har endel bukser med for, bruker ikke strømpebukse under dem, det blir fort varmt:)

Skrevet

Her bruker hun enda strømpebukse og lue, synes det enda er for kaldt om morgenen og i skyggen uten for henne.

Skrevet

Bruker ennå strømpebukse når vi drar til bhg, for da er det som oftes ganske kjølig. Men har sagt til bhg at på dagen når det er blitt varmere, kan dem bare ta det av.

Ellers bruker han ennå lue, men en tynn en. Og bare strømpebukse og en genser under parkdressen sin (som jeg har tatt av ullforet) Til sko er det høye joggesko som er fint å bruke på våren og høsten.

Skrevet

Samme her. Har byttet ut ull strømpebukser med tynnere strømpebukser. Han er litt over 2 år, mens syns det ennå er for tidlig å slutte med det. Det er ganske kaldt når vi drar til bhg hver morgen, for da fryser t.o.m jeg.

Vi har også byttet ut den tykke lua med en tynn en, og støvler til joggesko. Har også sagt ifra til bhg at dem få bare kle av han hvis dem ser at han er for varm, og det har dem vært kjempe flinke med hittil. Når jeg henter han i bhg, har dem tatt av han buksa, og han går bare med strømpebukse og en tynn genser under dressen sin (uten for). Og det er passelig når det er så varmt ute.

Tror man bare må se det an på været. Det er riktignok ikke helt sommer ennå.

Skrevet

Stømpebuksen får av når det er over minus 2-3 grader og luen ser vi mer an vær og vind. Er det sol og 10 grader i skyggen, men blåser har vi lue på, er det vindstille og 11-12 grader er den av, evt på en caps i stede (gutter).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...