Mia_I Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Må man ha noen spesiell grunn til å gjøre det? Og hvem gjør det - er det sykehuset der man skal føde? Ser ut som mange her vet hvor store babyer de får...
mill@jenta Fødte Lucas 7/6 Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Det blir nok gjort med de som får svangerskapsdiabetes, de som ligger langt over kurven på symfyse-målene i allefall. Jeg går til UL hver 14 dag pga diabetes, kan lett få stort barn, fødte stort barn sist også.
ninsoer Skrevet 26. mars 2007 #3 Skrevet 26. mars 2007 jeg fikk gjort d pga JM mente at babyen var liten.. noe den oxo er.. får å skjekke at den har d bra og får næring..
Sitronelle Skrevet 26. mars 2007 #4 Skrevet 26. mars 2007 Alle som har prøverørsbarn får automatisk sjekket dette...
diabetamor Skrevet 26. mars 2007 #5 Skrevet 26. mars 2007 Der er ei kurve på helseskjemaet ditt som JM krysser av på for å estimere størrelsen på barnet. Tror ikke der er noen spes. grunn, bare en måte å følge med i utviklinga på ettersom jeg har forstått.
ninsoer Skrevet 27. mars 2007 #6 Skrevet 27. mars 2007 SF målene er ikke d samme som estimering av størrelse på babyen.. d blir gjort ved UL. D er ikke noe JM skal gjøre på kontrollene.. annet en på overtidskontroller.. da gjør de d for å skjekke at babyen får næring har d bra..
coscos Skrevet 27. mars 2007 #7 Skrevet 27. mars 2007 Jeg er til jevnlig vektestimering på grunn av at de mener jeg har et risikosvangerskap (selv om alle prøver nå tilsier at alt er normalt!). Ved ultralyd måler de størrelse på hodet, magen og lårbenet, og så legger de inn alle tallene i en formel som kommer frem til en ca. vekt i dag. Dette plottes så inn i en graf, og ut fra denne kan man se hvor stor babyen vil bli ved termin.
callmebecka Skrevet 27. mars 2007 #8 Skrevet 27. mars 2007 Gjøres ikke normalt, men som tidligere skrevet her ved UL hvis det er spesielle årsaker til det. De behøver ikke nødvendigvis å treffe...jeg ble målt få dager før fødselen, og de bomma med en kilo...
Mia_I Skrevet 27. mars 2007 Forfatter #9 Skrevet 27. mars 2007 Takk for svar! Vi skal på en ultralyd i uke 34, så da regner jeg med at det er blant annet størrelsen de skal sjekke da ....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå