Gå til innhold

UTREDNINGSTRÅDEN Heng dere på dere som er under utredning.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Flere?

Jeg er under utredning. Har tatt blodprøver som jeg får svar på denne uken og skal inn til spyling i neste syklus. Sambo er sjekket og har over gjennomsnittlig god kvalitet. Litt stolt han da.. he, he

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takk gud for denne tråden, du redda dagen min, tutta,baby snarest takk: )!!!

Jeg er ikke ferdig med blodprøvene før uka etter påske, og mannen i huset får vel heller ikke svar på sin prøve før den uka, så vi må bare pine oss gjennom påska.

Fikk beskjed om å ta pergo denn pp'n jeg da, og nevnte for mannen at noen fikk ekstra pms og ble humørsyke av det -da ble han rett og slett skrekkslagen!! hehe;)

Blir KJEMPEspennende hvordan våren blir for oss på denne tråden!

Skrevet

Ja dette blir en bra tråd. Jeg har ikke fått pergo men tenkte jeg ville spørre om å få det i morgen. Skal nemlig inn å få tatt clamydiatest da min forrige er for gammel (4mnd) hvis jeg skal inn til spyling. Skjønner ikke det helt da jeg ikke har skiftet partner, men regler er regler.

Hva er egentlig pergo for? Er det for å stabilisere syklusene?

Vil bare ha alt jeg! Hvis det kan hjelpe. hvor i syklusen er du?

Skrevet

Hehe, veit ikke om det er så om og gjøre å ta pergo jeg da men!! Er jo hormonpiller som stimulerer eggstokkene og gjør at du får el. Men jeg er litt skeptisk... mange som får masse ubehagelige bivirkninger. MEN så klart, hvis jeg faktisk ikke har el og det er dette som skal til så takker og bukker jeg!! Jeg er nå på dag 5 i syklusen, begynte på pergo i går og skal ta 3 dager til. Regner med å få el midt i påska da, bruker å ha på dag12-13, så det kan jo passe fint;)

Jeg skjønte heller ikke hvorfor jeg måtte ta clamydiatest, har ikke vært sammen med noen andre enn mannen min de siste 7 åra! Men er visst noe med at man må kunne krysse av nei på clamydia for å komme videre i systemet -så da så!

Skrevet

har du hatt innvendig UL da?

Jeg har hatt det, og alt så fint ut. Han kunne også se et egg på vei, men det betyr visst ikke nødvendigvis at jeg har eggløsning.

Men jeg håper jeg har el, og da er det førstkommende fredag, så her blir det full rulle fra onsdag.

Gir deg beskjed om svar på blodprøver, nå skal jeg se noe på TV

Vi snakkes, klem

Skrevet

hei hei.

Ville bare si ifra at jegs elv er ferdig med utredning. Dette var pga habituell abort, men likkavel.

Det er en slitsom tid, med mange opp og nedturer, men det dere får ut av det, gjør at alt er verdt det. Bare det å kunne slappe av, være ferdig. vite at det ikke/er noe galt, iallefall ha peiling på hva som foregår osv.

Vi holdt på å hoppe av midt i utredningen fordi jeg blei så depressiv, men gjorde oss ferdige, angrer ikke på det i dag.

Var ikek for å skremme dere dette, men bare for å fortelle at det er verdt alle engstelsene, all tenkingen og grublingen:)

Og til syvende å sist så blir dere mammaer :) ) :)

Lykke til alle sammen :)

Håper dere slipper kjapt gjennom kverna

Skrevet

Hei, jenter! Dette var en fin tråd, er fint å skravle med noen som er i samme situasjon som en selv!

Jeg har ikk fått tilbud om Pergo, og trodde det var fordi de må sjekke hormonnivåene mine først? Trodde Pergo var noe hormonelt som stimulerer til eggløsning, og trodde ikke

man burde ha det hvis ting er normalt?? Men dette er jo bare noe jeg TROR da. Regner med jeg får alt jeg behøver hvis de finner noe som kan fixes på hos meg! :o)

Gyn sa til meg at hun tok clamydia-test på meg så var det gjort, var tydeligvis noe som man får spørsmål om gjennom utredning og evt ivf. Så da er det jo greit å ha det gjort.

Jeg er på dag 7 i syklusen min i dag, så jeg blir også ferdig med blodprøvene mine uka etter påske. Lurer på hvor fort jeg får svar? Håper det ikke drøyer! Sambo er også litt engstelig, tror jeg, på om det er no' liv i gutta hans lenger. De skal sjekkes på onsdag. Ikke lett for noen, dette her!

Men i påsken har jeg bestemt meg for å ha skikkelig FERIE, altså, og ikke bekymre meg for hva som skal skje. Kjenner jeg trenger litt fri nå, og håper jeg klarer å ta en pause fra baby- og utredningstanker også. Tror hodet mitt trenger det! ;o)

Skrevet

Også under utredning :) Tok blodprøver og innvendig UL før jul, venter på laparoskopi for tiden. Tar vel noen uker før det er i boks. Blir iallefall spennende å få resultatet av den.

Svømmerne til mannen er okey, så det er jo bra :D

Skrevet

Heisann!

Minner om sliter forumet. Trenger å lage litt liv derinne :-)

Jeg og mannen har vært utredet for ufrivillig barnløshet og skal på forsamtale til IVF om 3 uker. I tillegg så begynte vi på utredning for habituell abort idag...

Skrevet

Oj, så morsomt å finne en tråd med andre som er omtrent akkurat på samme sted i utredningen som meg!!! Jeg er ferdig med blodprøvene og "de så hyggelige ut", som legen sa i telefonen. Han trodde han hadde sett et lite snev av pco da jeg var på innvendig ultralyd, men det hørtes heldigvis ikke ut som jeg hadde det ettersom blodprøvene var fine.

Regner med å få mensen i slutten av påsken, så da skal jeg inn å få kontrastvæske oppi systemet (er det det samme som spyling?)

Mannen har testet sæden sin to ganger. Den første gangen var prøven dårlig, den andre gangen helt normal.

Vi er veldig spent på hva det er som gjør at vi ikke får det til, for vi har ihvertfall ikke ligget på latsiden... Har prøvd siden september 2005. Begynner å bli litt utålmodig, men det er vel ikke så lurt...

Skrevet

er under utredning her å:o)

alle blodprøvene er tatt å det er bekreftet at jeg ikke har el.

skal til privat gyn.i tromsø da de ikke ville gi meg pergo i hammerfest, de begrunnet det med at jeg var så tynn(48 kg på 1.63) men de i tromsø kunne hjelpe:o)

Skrevet

Her er blodprøvene i boks, alt "fint" og el kommer som normalt. Jeg skulle ikke ha Pergo da, bare videre henvisning.

Svømmetest er levert Ullevål, dette får vi svar på når vi skal på samtale over påske. Da skal også UL taes. *SPENT*

Skrevet

hei folkens, fikk tatt clamydiatest idag og fikk svar på blodprøver som var ok. Da blir det spyling den 25 april, og da SKAL den sitte hvis det ikke er noe galt!

et lite hurra fra meg!

Skrevet

I dag har jeg en SKIKKELIG depresiv dag -IGJEN!!

Jeg er ikke spesielt glad for å være i gang med utredning, jeg er helt sikker på at enten får vi beskjed om at "dessverre, her er det ikke mye håp..." eller så er både blodprøver og svømmetest "heeelt fint" -men en aldri så liten spire -etter over 1,5 års intens prøving- nei det har vi IKKE sett!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Huff, nå må jeg nesten le litt av mine egne NEGATIVE tanker!!

HOLD UT damer, sier jeg bare!!;)

Skrevet

Hei :-)

Jeg er også delvis under utredning. Med delvis mener jeg at både jeg og legene vet jo hva "feilen" er (pco og endometriose), så blodprøvene ble allerede tatt for 6 år siden da jeg fikk påvist pco. Fikk da beskjed om å si fra om jeg ikke var blitt gravid etter 6 mnd når vi bestemte oss for å starte prøvingen. Ble jo ikke det, så nå venter jeg på laparoskopi. Skal brenne små hull på eggstokkene + fjernde endometriosevev. Håper det hjelper! Skulle egentlig starte med pergo i januar, men fikk da påvist endometriose, så legen ville jeg skulle til lap før jeg får pergo...

Skrevet

Kjenner meg godt igjen her, ja... Ikke lett dette her. Kan være ganske slitsomt psykisk... Har ei venninne som kan spå, men har ikke turt å prøve. Redd jeg kommer til å få høre at hun ikke ser noen barn i livet mitt...

Enig med deg: Hold ut!!!! Vi får nok en belønning til slutt ;-) Selv om det virker uoppnåelig nå. Som Mamma (og flere med henne) alltid har sagt:

"alt er mulig, det umulige tar bare litt lenger tid"

Skrevet

Henger mer på denne tråden.

Er forsåvidt ferdig utredet. Har fått konstatert pco,og går nå på pergo.

• 2 uker senere...
Skrevet

I morgen skal jeg ta den undersøkelsen med kontrastvæske og røntgen. Fikk beskjed om å ta to ibux en time før undersøkelsen.. Er veldig spent på om det vil gjøre vondt, men er selvfølgelig aller mest spent på om de finner ut noe mer om hvorfor vi ikke får det til. Satser på at ting er i orden og at denne undersøkelsen gjør at jeg kanskje blir gravid om kort tid :-) Det er jo flere som sier de er blitt gravide etter å ha tatt denne undersøkelsen.

Skal forresten betale 1700 kr i morgen. Var ikke det dyrt? Skal riktignok gjøre det hos privatpraktiserende gynekolog, men har jo blitt henvist dit av fastlegen. Kan man bruke sånt grønt egenandelkort fra trygdekontoret når man er hos privat lege?

Skrevet

Var hos legen i dag for å ta undersøkelsen med kontrastvæsken.. Men de fikk ikke inn kateteret som skulle opp i livmorhalsen (eller noe sånt...) Så nå blir det sendt henvisning til sykehuset for kombinert laproskopi og hysteroskopi. Da blir det narkose og det er jeg forsåvidt glad for, det var nemlig nokså ubehagelig det opplegget i dag. I tillegg får de sett mer når de tar lap'en samtidig. Blir henvist til Ullevål. Noen som vet noe om ventetid på lap der? Legen trodde jeg ville få komme til i mai. Håper det!!!

Noe nytt med dere andre?

Skrevet

Vi er vel egentlig ferdige med selve utredningen.

Mannen min har levert to spermtester (som desverre ikke var oppløftende)

Har vært til innvendig UL to-tre ganger. Har pcos og venter på icsi, må først gjonnom operasjon for å operere vekk skillevegg i livmoren. Har aldri hørt om det engang!

Har starta på Metformin i dag. Er kvalm som f... nå men det er bare innbilt tror jeg..

Menmen.. Håper å være igang med icsi i august.

(kanskje før, men tørr ikke håpe på det!)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...