Gå til innhold

Når kan man gi baby vann ??????

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en jente på 4 mnd , hun får kun mme. men tenkte litt på at de er jo tørste og da kan man vel gi litt vann. Men er litt usikker på når man kan starte med det ??

hva mener dere ??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du kan hvertfall gi henne litt for smaken sin del. Bør kanskje ikke la henne drikke seg mett på det.

Skrevet

Du kan fint starte med vann nå :-)

Jeg ble anbefalt av HS å begynne å gi litt vann for å venne henne til det for en mnd siden. Nå er hun 4 mnd.

Sommerbabyer får gjerne vann helt fra fødselen av, da de gjerne blir ekstra tørste når det er varmt.

Skrevet

Det var ikke beskjeden jeg fikk fra min HS - hun sa at selv midtsommers er det nok for små babyer å få mm, det er god tørstedrikk... er det ikke snodig hvor forskjellige beskjeder en får?

Skrevet

Er ganske snodig ja. Skulle jo tro de ville ha noen retningslinjer som gjorde at de skulle være noenlunde samkjørte. Men ser jo heller ut som alle bygger kun på egne meninger av og til :-/

Men jeg kan jo legge til at jeg har 6 barn som ikke har fått noen tilvenning til vann tidlig. Og det har ikke vært noe problem med å få dem til å drikke det når de ble så store at de hadde behov for det. Så hvorfor skulle jeg da måtte gjøre det med nr7..... Da bare jatter jeg med HS og så gjør jeg det jeg mener er best :o)

HS ord er ikke lov.Kun anbefalinger. Og veeeeldig forskjellige :-P

Skrevet

Jeg ga vann til gutten min når han var 6-8 uker, for han hadde kraftig diare`.... kokt og avkjølt... HS her anbefalte det ikke, men legen på sykehuset syntes det var bra jeg hadde gitt han det, ellers ville han ha tørket ut.... Så lenge vannet var kokt var det helt i orden.

Går det 4 timer mellom et måltid, og det hadde vært sol, sommer og varmt ville jeg helt klart gitt han litt vann....

Skrevet

Min har fått vann siden han begynte med grøt når han var 3,5 mnd, før det ville han ikke drikke noe av det. Han drikker litt, men ikke store mengder. Du kan fint begynne å tilby vann mellom måltidene, merker her at mini tar noen slurker når han er tørst, drikker seg aldri mett på det.

Skrevet

jeg begynte å gi gutten min litt (kokt og avkjølt) vann da han var ganske liten (5-6 mnd). Er veldig glad for det nå. Han er kjemepflink til å drikke vann. Han får ikke juice, saft o.l (er 12 mnd nå)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...