Gå til innhold

Klare ikke få det ut!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ikke bærsjet skikkelig på lenge lenge..Er så slitsomt..Kommer bare en og annen sauperle når jeg vil på do. Har prøvd fiber, kli, svisker, pinekjerner, lactulose..nesten alt...:((

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei du

Kjenner til hard mage når du er gravid. Det blir min også. Men ikke spis fiber, det gjør bare avføringen mer hard. For den trekker til seg fuktigheten i tarmen og gjør det mer tørt. Spis lakris, loff og sånt. Rart ikke svisker hjalp. Kanskje prøv å drikke mye sviskesaft? Håper det ordner seg og at du kommer deg ordentlig på do. Fælt å sitte å føle at du aldri blir ferdig.

Skrevet

Drikker masse masse sviskersaft..Men hjelper ikke..:( Føler meg så "fylt" hele tiden....

Skrevet

Husk å drikke masse VANN! Det er veldig viktig. Drikk så mye du orker+ litt til...

Skrevet

hei. Sliter med det samme jeg også. Tok meg en tur på apoteket,kjøpte microlax miniklyster. Det kan du trygt bruke. Var rent himmelsk å få det ut. Forebygg deretter med lactulose hver dag,så blir det kanskje orden på det. Lactulose virker ikke på meg lenger,men greit å ta microlax innimellom da:) Lykke til:)

Skrevet

Det er viktig å drikke masse, når man spiser fiberrik mat, hvis ikke virker det mot sin hensikt. Har selv prøvd rugbrød, cultura, benofiber, vann osv uten særlig effekt

Bruker frukt og fiberterninger fra helsekost og det hjelper meg. Man skal være forsiktig med kosttilskudd når man er gravid, men blir helt gal av magen. Tar det ikke hver dag da.

Skrevet

Hei. Jeg har til vanlig en mage som kan være slik som din er når jeg ikke er gravid. Så hadde sett for meg et svangerskap med mye hard mage og forstoppelse. Noe jeg heldigvis ikke har hatt. Jeg skjønte ikke helt hvorfor helt til her om dagen. Er for tiden hektet på eplejuice og drikker gjerne en liter om dagen. Fikk vite at eplejuice i store mengder virker avførende på kroppen! Så hvis du liker eplejuice prøv å drikk mye av det de neste dagene. Hvis ikke skal også yoghurt virke.

Skrevet

på meg hjelper det å spise masse pærer... det smører tarmene... +++ masse vann!

Skrevet

Svisker, biola, pærer og masse vann.

Grove knekkebrød.

Pluss en liten gåtur hver dag.

Dette er ting som kan hjelpe, men må innrømme at jeg er langt fra flink nok selv til å følge opp. Dermed har jeg det som deg, og sliter med å få ut alt... Ender opp med noen "perler" i ny og ne :)))

Slitsomt ja.

Syns jeg får halsbrann av sviskene også :/

Har lurt på å prøve de der frukt/fiber-terningene fra helsekosten, mange som sier dem skal vøre effektive.

Skrevet

Ja, Frukt-og fibertabletter(tyggeterninger) er absolutt virkningsfulle!!! har også brukt mikroklyster hvis jeg har følt magen har vært veldig treg...en sjelden gang!

Skrevet

Vann med sitron om morgenen... :)

ellers alle de andre tipsa her inne...

lykke til :) og god do tur :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...