Gå til innhold

Jeg har en liten, pjusk en... :o(


-carina-

Anbefalte innlegg

Stakkars lille gutten min er litt pjusk om dagen. Har hatt feber siden fredag, 39 grader søndag og i dag. Slapp og sover det meste av dagen, bortsett fra når jeg gir litt Paracet da. Og vil bare ha pupp, all annen mat og drikke er fysj og føy. Jeg hadde jo trappet ned på ammingen, etter en lang uke med brystspreng fikk jeg redusert melkemengden min drastisk. Men nå er det jo langtfra nok til en liten tass som plutselig ikke vil ha fast føde lenger... :o(

 

I natt var faktisk nattbleien (14 timer) nesten helt tørr. Var hos legen, men siden Karsten hadde fått en Paracet av meg så var han jo nysgjerrig der og lekte litt med blodtrykksapparatet. Så da var han frisk nok mente legen. Jeg lurte på hvor lite han skulle tisse før jeg skulle komme tilbake igjen, jeg syntes jo at en nesten tørr nattbleie (og ikke noe særlig i neste 6 timers bleie heller) kvalifiserer til veldig lite jeg... Nei, så lenge han fortsatt tisset så hadde han jo noe væske å kvitte seg med, sa han!! Jeg kunne godt vente enda tre dager før jeg kom tilbake. (Når han har nesten tørre bleier?)

 

Syntes det hørtes rart ut, jeg?!

 

Jeg får se det litt ann til i morgen, dersom han fortsatt tisser like lite får jeg kanskje vurdere å besøke legevakta på kveldstid i stedet...

 

Ja, ja, det var kveldens lille klageinnlegg her. Jeg blir bare litt bekymret for min lille pjusk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Uff, skjønner godt at du blir bekymret da, det er jo ikke noe kjekt når de små blir syk! For min egen del hadde jeg ikke hatt høy terskel for å oppsøke legevakten... 'huslegen' vår tre små:-) har vel noen gode ord til deg når hun kommer innom. Og forhåpentligvis så vil jo det komme mer melk når han ammes så hyppig som han gjør.

 

Ønsker Karsten riktig god bedring!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff, stakkars lille! Litt skummelt med tørre bleier ja.. Men er det ikke typisk at de er litt bedre når de er hos legen da?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Stakkars liten venn.. Typisk at han var noe bedre når han var hos legen. Ville tatt meg en tur på legevakta, jeg - eller ihvertfall ringt de, om ikke annet enn for å berolige deg selv.

 

 

:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for trøsten du... :o)

Jeg fikk jo tatt en blodprøve og den var negativ, skal levere urinprøve i morgen (men da må det jo komme noe å få tatt prøve av!). Skal se ann formen til Karsten løpende... Men så lenge prøven var negativ så er det jo egentlig ikke så mye å gjøre. Annet enn dersom han blir alt for tørr, for da må han få litt væske intravenøst. Så jeg får nå bare fortsette å passe på...

 

Jeg har liksom trappet ned på ammingen, så jeg lurer på om det kan bli vanskelig å få opp produksjonen ordentlig igjen. Fjerde dagen med fullamming nå, føler ikke at det har blitt så mye mer melk. Men håper i hvert fall at det er nok til å holde ham i live frem til han begynner å spise igjen... :o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

stakkar liten. får så vondt av de små. vi har vært på legevakta ganske mye når han var syk med bronkitt og alt. legen sa at så lenge de hadde 3 bleier våte så var alt bra. ta en tur på legevakta. en gang for mye er bedre. tror de ble lei av meg he he.

god bedring til dere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Huff, stakkars liten. Skjønner godt at du er bekymret jeg, jeg hadde nok vært helt fra meg, jeg! Særlig når du får en slik beskjed av legen - selv følte jeg at jeg ble sett på som hysterisk da jeg ringte legevakta da Ingrid hadde 39,5 i feber! Jeg er fornøyd med min fastlege, hun tar alt jeg bekymrer meg over på alvor, men det er dessverre noen leger som burde ha tatt et kurs i empati, siden de ikke eier det selv...

 

Selv om det er litt kjedelig at du måtte trappe opp amminga igjen, kan du jo se det positive i det da - tenk om du ikke hadde ammet - nå får han i hvert fall i seg litt næring!

 

God bedring til Karsten, og trøsteklemmer til deg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, hoff. Disse legene som ikke mener vi bør komme føre det er krise er ikke gøy når man sitter der med sin lille og er bekjymret.

Lykk til og gå til en anna lege.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ikke moro når de små er syke, det vet jeg alt om. Snuppa mi er heller ikke helt god enda, og nå har feberen kommet tilbake. Har akkurat samme problemet som deg når det gjelder ammingen, vi har trappet ned, og nå vil hun kun ha pupp. Men vi får håpe de får i seg det de trenger. KJenner jeg blir litt bekymret nå når jeg leser om dette med tissebleiene, er så nervøs for at snuppa ikke får i seg nok veske, hun har hatt tørre bleier så si i hele dag. Tror vi skal kontakte legen i morgen jeg, sånn for sikkerhetsskyld. Hun har gått ned i vekt også, og hun har ingenting å gå på (er tynn fra før av), og spiser veldig lite for tiden.

God bedring til lille Karsten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! Hvordan går det med Karsten?

 

Vet akkurat hvordan det er med null tissebleier iallefall. Det er ikke noe moro. Særlig når de ike kan si hvor de har vondt, eller hva som plager dem:( Håper han blir fort frisk da!

 

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

huff, det høres ikke ut som om legen tok deg på alvor. Empati hadde han ikke mye av nei:-( Jeg håper det står bra til med Karsten nå, det er ikke gøy når de små blir syk.

 

God bedring fra meg og Oda:-)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann!

Karsten har begynt å bli i litt bedre form, feberen er i hvert fall borte.... Så dersom man ikke hadde tenkt på de manglende tissebleiene og den forsvunnede matlysten så er han vel nesten som vanlig. Kanskje litt mer sliten enn han bruker å være.

 

Men matlysten er helt vekk. Han har spist 10 T-skjeer grøt siden fredag. I går klarte jeg å lure i ham 10-20 ml med Fun Light saft (ja da, han skal ikke ha Fun Light, men det er det eneste jeg klarer å få i ham). Ellers går det bare i pupp. Sjette dagen i dag med "full-amming". Men det er tydelig at jeg "endelig" klarte å få redusert melke-mengden min sist jeg forsøkte, for det er ikke mye melk igjen.

 

I natt hadde Karsten nattbleien sin på seg i 17 timer og bleien var fortsatt så tørr at jeg egentlig ikke hadde behøvd å bytte den... :o(

Jeg har ringt helsestasjonen, helsesøster skulle (kanskje) ringe meg tilbake. Jeg håper virkelig på en telefon, ellers kommer jeg nok til å ringe legevakta i kveld...

 

Karsten er jo heller ikke akkurat av de største (6820 gram på 8 mnd kontrollen) og jeg merker at han har gått ned i vekt nå.... Men den vekta kommer vel forhåpentligvis raskt tilbake igjen når han bare begynner å spise igjen. Men må si jeg er bekymret fordi han tisser for lite...

 

Ja, ja, siden formen begynner å bli bedre igjen så kan det jo hende at matlysten kommer tilbake igjen om en dag eller to! *krysse fingrene*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ventet sånn på den telefonen fra helsesøster, så jeg gikk like godt en tur bort til helsestasjonen, jeg. Og det var jo kjekt, for da fikk jeg snakke med både helsesøster og lege.

De mente at så lenge allmenntilstanden var så bra så var det visst greit. Og så skulle jeg følge litt med på om han er tørr i munnen... (Men han sikler jo masse fortsatt han, så da er det ikke fare på ferde enda i alle fall!)

 

Siden formen hans er bedre så får jeg bare håpe matlysten kommer snart den også... :o) Det var i hvert fall veldig godt å ta en tur på helsestasjonen, da ble jeg veldig beroliget... Ikke godt å være bekymret, altså, sov nesten ikke noe sist natt bare av bekymring, jeg! Ja, ja, det blir vel ikke siste gangen i Karstens liv at jeg kommer til å ligge søvnløs av bekymring, kan vel like godt venne meg til det, først som sist... ;o)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det var bra du tok deg en tur til helsestasjonen, for å gå rundt å bekymre seg er ikke bra. Det er ikke noe moro når de små er syk og nekter å spise:-( Jeg håper han føler seg mye bedre imorgen og får lyst på mat igjen.

 

God bedring til Karsten og Trøste klem fra meg:-)

 

Å ligge søvnløs av bekymring kommer vel med foreldrerollen, det er rett og slett ikke til å unngå:-(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...