Ane4barn Skrevet 26. mars 2007 #1 Skrevet 26. mars 2007 Her i huset har vi fire barn i alderen 1-9 år og nå må jeg få ut litt frustrasjon.... Siden midten av januar har vi vært syke kontinuerlig bortsett fra et lite opphold på ca en uke. Vi har hatt vanlig forkjølelse, skarlagensfeber, influensa, bihulebetennelse og omgangssyke. Det toppet seg i går da minstejenta fikk omgangssyke, eldstegutten fikk diagnosen skarlagensfeber og husets far samt nesteldsten begynte å kaste opp i natt!!! Føler meg totalt utslitt - og håper bare jeg og nestminsten står over omgangssyken....Dette er den desidert verste vinteren vi har hatt med tanke på sykdom her i huset. Og det verste var at ved juletider var vi SÅÅÅÅ høye på pæra - "merkelig hvor friske vi har vært sålangt....har ikke vært syke i det hele tatt vi!!!" Akkurat det har vi måttet bite i oss...Tror aldri jeg har gledet meg mer til vår og sol og varme :-) Noen andre der ute som har hatt en lignende vinter?
Vertigo Skrevet 26. mars 2007 #2 Skrevet 26. mars 2007 Høres ut som du har litt å stå i med! Skal definitivt ikke klage over et par små runder med forkjølelse og feber hos jentene og litt vonde tannframbrudd... Masse god bedring til dere!!
mammaen til Andreas+Karoline Skrevet 27. mars 2007 #3 Skrevet 27. mars 2007 Sånn har vi også hatt det!! Har selv gått på pinicillin i til sammen 35 dager. Begynte med skarlagensfeber her, og de streåtokokkene har vi fått alle sammen, og vi har strevd med å bli kvitt dem til tross for et utall penivillin kurer. De siste ukene har begge våre små hatt falsk krupp i tillegg, og minstesnuppa fikk ørebetennelse +++ i ettekant av dette. I går kom storebror hjem med over 39 i feber. I dag tidlig hadde han over førti.... Nå er mamma rett og slett dritt lei av sykdom :-(
Anonym bruker Skrevet 27. mars 2007 #4 Skrevet 27. mars 2007 Ja takk, har har det gått i ett siden jul, det ene har overlappet det andre. Forkjølelser i fleng, øyekatarer i fleng, vannkopper, vonde tannfrembrudd, influensa og uforklarlig høy feber flere ganger. Og sist men ikke minst - grønt snørr snørr snørr!! Er dritt lei hele sykdomsgreia!!!
Ane4barn Skrevet 28. mars 2007 Forfatter #5 Skrevet 28. mars 2007 Hovedinnlegger her! Ja, på en måte er det godt å høre at vi er flere...selv om jeg føler med dere alle sammen! Jeg fikk selv omgangssyke med diare like etter at jeg skrev innlegget og satt mer eller mindre på do i 15 timer. Er fremdeles slapp, men har iallfall fått i meg litt mat nå :-) Nå er det kun nestminsten på 2,5 år som ikke har hatt den - håper nesten han også får det så blir vi HELT ferdig!!!! God bedring til dere alle sammen - satser på at vi går en fin vår og sommer i møte UTEN uvelkomne basilusker!!
Raffna Skrevet 28. mars 2007 #6 Skrevet 28. mars 2007 Så godt å høre at det er flere... og til og med som har det verre enn oss... De siste to-tre ukene har vi hatt omgangssyke på rundgang her, vi er en familie på tre... Først fikk Tassen det, så jeg, så pappa, så Tassen ny runde 2 som var mye kraftigere enn den første, så pappa i natt - nå er vi passe utslitte! Og i tillegg er vi midt oppi innkjøring til barnehage, var der første gang i går! Da virket han frisk, men da vi kom hjem spydde han og fikk diare... sukk.... Er veldig lei av å vaske tøy med spy nå altså... og vil helst sove litt om natta igjen... Sympati til alle som sliter med sykdom der ute!
Gjest Skrevet 28. mars 2007 #7 Skrevet 28. mars 2007 Vi har hatt det akkuratt som anonym her. Bortsett fra vannkoppene, som vi har venta på siden han ble eksponert for det av venninnene til søstra. Forkjølelser, øyekatarrer tre ganger, omgangssyke, 5. barnesykdom u name it. Og i dag hang det plakat i barnehagen; det går brennkopper i barnehagen..... Usj, for en vinter
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå