Gå til innhold

Noen ganger blir jeg bare kvalm..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Stebarna mine er nå tenåringer. Alle foreldre synes at tenåringer er noe herk innimellom, og det synes jeg også. Men siden jeg er stemor får jeg jo ikke lov til å si så mye, føler da at det blir sett litt rart på. Ungdommer er virkelig noe herk noen ganger. Det betyr ikke at jeg ikke bryr meg om dem, men jeg blir sliten og lei av dem og. Jeg har disse barna mere enn moren har dem..så noen ganger får jeg bare nok, akkurat som alle andre foreldre. Den eldste blir nå 18, hun får ha fest hjemme og vi drar ut. Jeg skal hjelpe henne med å lage istand mat og drikke. I dag ble hun gretten fordi vi ikke ville kjøpe ny seng til bursdagen hennes til over 5000 kr. Hun har allerede en helt fin seng. Etter å ha tenkt litt på dette, sier hun:"jeg skal i hvertfall ikke ha en ussel tusenlapp til bursdagen min"...Jeg beklager, men akkurat da kan jeg overhode ikke like henne. Hun er 18 år og gidder heller ikke å få seg en ekstrajobb ved siden av skolen. Er også sur fordi vi ikke kan spandere lappene på henne. Hallo, det er 12 år siden jeg var 18 år, jeg jobbet ved siden av skolen siden jeg var 15 og tok selv lappen for mine egne penger for 5 år siden. Måtte bare få det ut:-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

He he har ingen barn eller stebarn som har nådd den alderen, men stesønn 13 nå snart og min eldste 12 snart.

I dag pratet jeg og min som om det å få ting og spare penger, han er en super økonom(flinkere enn meg he he)

Han pratet om hvor heldige noen er som får alt de vil ha hele tiden og da pratet jeg med han om dette at mennesker som bare får kan ha vanskligheter å sette pris på ting.

Her må alle spare for å få. Vi handler selfølgelig møbler, og alle bruksting som behøves og gaver, men eldste vil ha laptop og han har spart 2500, vi har sagt vi skal hjelpe å legge til litt. Han kjøpte seg ny sykkel fo sine egne sparte penger(han fikk litt mer på bursdagen da siden vi viste han skulle kjøpe seg sykkel)

Det er så forskjell på mennesker, og 18 åringer kan være kjent for å skal ha ting i hendene hele tiden hehe. Som jeg sier til mine barn at hvis de sparer skal vi bidra med noe vi også og det har de alltid gjort og de setter pris på tingene da og vet hvor vanskelig det er å spare innimellom.

Lykke til

Skrevet

Men denne ufyselige oppførselen må jo dama ha lært et eller annet sted! Trenger vel ikke lete så veldig langt heller, antageligvis... Faren og moren må jo ha vidererformidlet noen ville verdier.

Jeg har hatt to tenåringsstebarn, nå er det bare en som fortsatt er tenåring. Han jobber flere ganger i uken, ber aldri om noe, er høflig og grei med oss, kjøper gaver til meg på bursdager og det ene med det andre. Men det er jo fordi sånn er faren hans også. Veldig lite materialistisk og veldig lite krevende overfor andre. Vil helst tjene penga sine sjæl. Den største er 20 og bor for seg selv og betaler alle utgifter selv. Jeg er utrolig stolt over dem, og det gir jeg uttrykk for også. Og derfor unner jeg dem også alt det lille vi kan gi dem.

Jeg tror ikke våre ungdommer har hatt merkeklær noen gang i hele sitt liv. Men samme med mannen. Han kjøper alle klærne sine på salg på Dressmann, så det kan jo bli litt lite stilig... Men billig er det i alle fall!

Vi har dem også mer enn moren, sånn har det alltid vært.

Kanskje hun føler at hun får for lite av andre ting? Oppmerksomhet, samvær. Og så straffer hun dere og seg selv med å være jævlig?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...