Gå til innhold

Når fikk dere engengsstønad?

Anbefalte innlegg

Skrevet
Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg leverte søknaden og terminbekreftelsen fra jordmor når jeg var 26uker, to dager senere,var pengene inne.O)

Skrevet

Jeg er 26 uker om en uke. Men får f... ikke penger før i midten av april..

Det er vel ikke riktig!!

Skrevet

Sender du det i god tid før du er i 26.uke,så vil du få det utbetalt når du selv ønsker.Har du gitt Nav litt "saksbehandlingstid",så har du krav på å få det fra uke 26.På vedtaksbrevet står det opplyst at du må meddele når du vil ha det på konto/kontant.Dette må du si i fra om før du kan vente å få de.

:o)

Skrevet

Den jævla Fi... som jeg levert til i dag sa at jeg var for tidlig ute med søknaden,men hvis det stemmer at je skal ha i 26uke så er det en uke til og ho i dag sa jeg var altfor tidlig ute så dem må vel ha god nok tid.. Men ho sa at jeg ikke fikk før i midten av april..

Skrevet

Da er du kommet ut for en dårlig saksbehandler.Du får ta opp kampen. Be om å få prate med den saksbehandler som tar seg av søknader om foreldrepenger og engangsstønader-ta evt.en tlf.i forkant.

Det er liten tvil om at du kan levere nå.

jeg leverte nok 4-5 uker i forkant av uke 26.

Stå på og lykke til=)

Skrevet

Ok.. Takk for svar.. Jeg tar nok en telefon i morgen jeg. Det står til og med på internettsidene dems at dem utbetaler i uke 26..

Ho var nok tatt inn fra gata ho jeg kom borti..

Jeg gir meg IKKE .. :)

Skrevet

Nei,du må bare stå på og holde på ditt.

Veldig ofte er det kun ansatte med noen kurs/helt begrenset faglig komp.som står ved skranken og tar i mot telefoner på Nav.Det er derfor viktig å be om å få prate med rett saksbehandler.

;)

Skrevet

Ok.tusen takk for gode svar..:)

For dem skal ikke regne ut ifra termin,når jeg er 26uker så er jeg vel?

Skrevet

Du leverer attesten for terminen samtidig med kravet ditt.

Jeg forsto ikke helt hva du mener,men uke 26 blir beregnet ut i fra din konkrete termindato.

Slik er regelen:)

Skrevet

Jeg har termin 11.07.07 og er 26 uker om en uke akkurat.. Men ho på nav regnet 12uker fra termin og det ble i midten av april. Men jeg er jo i uke 26 på mandag. og da er det vel jeg har krav på penger??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...